אחד עשר מומחים בנאס"א התפטרו עקב אסון קולומביה

המדובר בכל הצוות שהיה אחראי על בטיחות המעבורת; על פאנל הבטיחות בנאס"א נטען כי אינו יעיל

 
 כל 11 חברי פאנל הבטיחות של נאס"א התפטרו לאור הביקורת אל אובדן המעבורת קולומביה. תחילה התפטרו תשעה מחברי הוועדה, וכעת נמסר כי גם השניים הנותרים הגישו את מכתבי ההתפטרות.

מומחי בטיחות בנאס"א התפטרו בעקבות הביקורת החריפה שמתחו עליהם הקונגרס וועדת הבדיקה לחקר אסון מעבורת קולומביה. כך מסר אתמול (שלישי) דובר סוכנות החלל האמריקאית נאס"א. חברי פאנל הייעוץ הבטיחותי שלחו את מכתבי ההתפטרות לראש נאס"א, שון אוקיף.

יו"ר פאנל הבטיחות, שירלי מקרתי, אמרה במכתב הנלווה שנשלח לאוקיף כי ההתפטרויות "יעניקו לך ולקונגרס את החירות לרענן את הפאנל ולעצב מחדש את הסמכויות והמשימות שיוענקו לו". אוקיף קיבל את ההתפטרויות ואמר, כי חקירת אסון הקולומביה הראתה כי "ניתן לחזק מגוון רחב של משימות השגחה בסוכנות".

פאנל הבטיחות הוקם ב-,1967 לאחר השריפה שפרצה בחללית אפולו וגבתה חייהם של שלושה אסטרונאוטים. על החברים בפאנל נמנים מהנדסי חלל, מדענים, מנהלים בכירים לשעבר בתעשיית החלל וקציני צבא. לאחר אסון קולומביה, שבו נהרגו שבעה אסטרונאוטים, מתחו חברי קונגרס ביקורת על פאנל הייעוץ לענייני בטיחות, בטענה שאינו יעיל.

בדו"ח של ועדת החקירה לבדיקת אסון קולומביה נאמר כי הפאנל חסר כוח השפעה. חברי ועדת ההקצבות של הסנאט טענו, כי הפאנל לא זיהה הסכנה האפשרית בהפעלתה של מעבורת החלל, וכי נאס"א צריכה לשנות את הרכב הפאנל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.