משיכר לדלק אורגני: הדלק של העתיד?

יתכן שמכוניות בעתיד יוכלו לפעול על דלק שיופק מתוצרי הבשלה וזיקוק בירה, בזכות פרויקט מחקר חדש באוניברסיטת אברטיי, דונדיי בסקוטלנד

דלק נוזלי - בירה
דלק נוזלי - בירה
יתכן שמכוניות בעתיד יוכלו לפעול על דלק שיופק מתוצרי הבשלה וזיקוק בירה, בזכות פרויקט מחקר חדש באוניברסיטת אברטיי, דונדיי בסקוטלנד.

חוקרים בבית-הספר למדע מודרני באברטיי זכו במענק המחקר היוקרתי של הקרנגי טראסט על מנת לחקור כיצד ניתן להפוך שאריות מתהליכי הפקת בירה וויסקי לדלק אורגני.

הפרויקט, שיארך שנה, יבחן מתודות להפיכת תבואה משומשת לדלק אורגני, אלטרנטיבה ידידותית ואקולוגית יותר לדלק מאובנים (דלק פוסילי).

היתרונות העיקריים של דלק אורגני על פני דלק רגיל הם שהוא אינו מיצר פחמן דו חמצני, מפחית את פליטת גזי החממה ב-65%, ומכיוון שהוא פועל בטמפרטורות גבוהות הוא בטיחותי יותר מפני שריפות.

פרופסור גראהם ווקר מוביל את הפרויקט. לדבריו: "מדענים ברחבי העולם מנסים למצוא דרך פשוטה וחסכונית ליצור דלק אורגני מפסולת או חומרים בעלי עלות נמוכה. "כמות הדלק הפוסילי בעולם היא סופית- ההערכות גורסות שכמחצית ממשאבי הנפט בעולם נוצלו ב-200 השנים האחרונות- והתחרות בעיצומה למצוא אלטרנטיבות ידידותיות יותר לסביבה. "ברזיל וארה"ב הצליחו מאוד ביצירת ביואתאנול מקני סוכר ועמילן תירס בהתאמה. שתיהן ביחד מייצרות יותר מ-70% מהאספקה העולמית.

"ארה"ב עברה את ברזיל בייצור, אך ברזיל נשארה היצואנית העיקרית, ששלחה כ-3.2 מיליארד ליטרים מחוץ לגבולותיה בשנה האחרונה בלבד. "עם זאת, השיטות ששימשו בארצות אלו נתונות לביקורת מכיוון שהם יוצרים דרישה הולכת וגדלה לאדמה ליצור יבולים לאנרגיה.

"במדינות כמו ברזיל זה עלול לאיים על יערות טרופיים ואולי אף לבטל כל יתרון מהשימוש בדלק-אורגני.

"המחקר שלנו יבחן תהליך הרבה יותר מורכב של הפיכת מוצרי פסולת של התעשייה לביואתאנול כדוגמא לדלק-אורגני דור שני. "המוצרים הללו כיום נזרקים או מעובדים והופכים להיות מזון לחיות והפיכתם לדלק היא דרך ניצול אטרקטיבית למקורות הללו. "כרגע ניצבים אתגרים טכניים רבים בהמרת הפסולת לדלק. אנו נתמקד במציאת תהליכים יותר יעילים וחסכוניים".

לידיעה המקורית של אוניברסיטת אברטיי
דלק ביולוגי – טוב או רע?

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

6 תגובות

  1. אין חיה כזו – דלק מבוסס פחמן שאיננו יוצר CO2. שמישהו יתקן את הטעות.

    נ.ב. – לגבי השטות של דלק מבוסס מים – רעיון חביב אך סובל מפרט טכני פעוט המכונה "החוק השני של התרמודינמיקה". לפרטים נוספים ראו כאן:

    http://www.nature.com/news/2007/070910/full/070910-13.html

  2. מחיר של 80$ לחבית זה מחיר סביר ביחס לעליות המניות בבורסות בעולם ולהחלשות הדולר.
    הבעיה האמיתית תתחיל כאשר היחס ישתנה.
    וכרגע אין באמת אנרגיות חלופיות היכולות לתת מענה אמיתי לנפט, הם יותר בגדר קישקוש בזנב.
    נוסף לכך הנפט לא משמש רק לאנרגיה
    כמעט כול המוצרים הקיימים כיום בשוק מעובדים מנפט בדרך זו או אחרת.

  3. נושא שיא תפוקת הנפט – המאמר נכתב ב- 2005 ודיבר על הקפיצה במחירי הנפט ל- 55 דולר לחבית. כיום זה 80 דולר…
    מדהים (או אולי לא כל כך מדהים) כיצד העולם המערבי ה"ראציונלי" לא משקיע מאות מיליארדים בשנה באנרגיות חלופיות – הן בפיתוח והן בהגדלת כושר ייצור. זאת על אף ששיקולים ראציונליים ואנוכיים לחלוטין, גם בלי קשר לאיכות סביבה, מחייבים זאת.

  4. שיא תפוקת הנפט יגיע בהאטה כלכלית עולמית שתלך ותגבר עקב מחירי האנרגיה שיזנקו עד למצב של צמיחה שלילית מואצת.
    מה שיצור עוני רעב מלחמות והרס סביבתי ויאיץ עוד יותר את הצמיחה השלילית.
    מקורות האנרגיה החילופית ישותקו ולא יוכלו עוד לתמוך במצב הקיים.
    בקיצור מה שנראה זה התרסקות וקריסה מוחלטת של כול המערכות הקיימות זה יהייה הלם מוחלט לאנושות וחזרה של הרבה יותר מ 200 שנים אחורה בגלל תוספת של מלחמות, הרס גלובלי של כדור הארץ,זיהום,מחלות, התחממות כדור הארץ,והכחדת רוב הזנים הקיימים.

    http://peakoil.org.il/?page_id=3

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן