צ'ארלס בולדן, מפקד מעבורת לשעבר, ינהל את נאס”א

יחליף את מייקל גריפין שהתפטר לקראת כניסתו של ברק אובמה ללשכת הנשיא * יהיה השחור הראשון בתפקיד * הנשיא אובמה גם בחר בלורי גרבר להיות סגנית מנהל נאס”א תחת בולדן

צ'ארלס בולדן (מימין) ונשיא ארה''ב ברק אובמה במפגש ביניהם בבית הלבן השבוע. ביניהם אחד מעוזריו של אובמה

בעוד מעבורת החלל אטלנטיס ריחפה בחלל בציפייה לשיפור מזג האוויר לשם נחיתה בפלורידה, ובטרם נחתה בקליפורניה, נמסר אתמול מהבית הלבן כי הנשיא ברק אובמה בחר בצ'ארלס בולדן, אסטרונאוט לשעבר, למנהל נאס”א. הנשיא אובמה גם בחר בלורי גרבר להיות סגנית מנהל נאס”א תחת בולדן. אובמה אמר: “האישים המוכשרים הללו יעזרו לנאס”א למצות את גבולות היכולת של המדע, של האסטרונאוטים ושל חוקרי המאה ה-21”.

צ'ארלס (צ'ארלי) בולדן, היה אלוף בצי של ארה”ב (Major General). בולדן נטל בעבר חלק בארבע משימות חלל, וצבר למעלה מ-680 שעות טיסה בחלל סביב כדה”א. בין היתר הוא לקח חלק במשימת הפריסה של טלסקופ החלל האבל. הוא יהיה האמריקני השחור הראשון שיעמוד בראש נאס”א.

כעת נותר לחכות להסכמת הסנאט באשר למינויהם של בולדן וגרבר, דבר שיכול לעיתים להמשך זמן מה. אם ימונה, יהיה בולדן המנהל השחור הראשון של נאס”א.

בולדן יאלץ לעבוד קשה, מאחר ועל אף שלנאס”א יש תקציב כספי גדול מאוד, לא בטוח שהתקציב בסך 18.686 מיליארד דולר לשנת 2010 יאושר. בין הבקשות של נאס”א 456 מיליון דולר למחקר מדעי על כדור הארץ, ו-630 מיליון לטיסות מחקר. נוסף על כך נאס”א מתכוונת לקרקע את צי המעבורות שלה ולייצר סוג חדש של חלליות למשימות החלל העתידיות, תהליך שידרוש מספר שנים שבהם תהיה תלויה בשירותי השיגור של רוסיה כדי להעלות אסטרונאוטים אמריקנים לתחנת החלל.

המנהל היוצא מייקל גריפין אומר שבולדן יהיה “מושלם” עבור התפקיד.

1. סתם מינוי פוליטי עלוב של ברק חוסיין אובאמה,גריפין הרבה יותר מתאים לתפקיד.