סיקור מקיף

החללית הבלתי מאוישת X-37B חזרה מהחלל אחרי 220 ימים

החללית, שהיא גרסה מוקטנת של מעבורת חלל דמויית מטוס שוגרה למשימה שפרטיה לא נחשפו ב-22 באפריל ונחתה ביום שישי האחרון

החללית X-37B לאחר נחיתתה בבסיס חיל האוויר ונדנבורג בקליפורניה, 3 בדצמבר 2010
החללית X-37B לאחר נחיתתה בבסיס חיל האוויר ונדנבורג בקליפורניה, 3 בדצמבר 2010

בסיס חיל האוויר האמריקאי ונדנבורג, קליפורניה — חברת בואינג הודיעה כי במהלך סוף השבוע האחרון נחתה מעבורת החלל הבלתי מאוישת X-37B בכוחות עצמה, לאחר שביצעה בהצלחה את משימת הניסוי הראשונה שלה. ה-X-37B, אשר שוגרה ב-22 באפריל השנה מקייפ קנווארל, נחתה ביום ו’ האחרון (3 בדצמבר, 2010) בשעה 1:16 בבוקר, שעון קליפורניה, בתום משימת הניסוי הראשונה שלה, שארכה למעלה מ-220 ימים.

חללית ה- X-37B הינה הכלי הבלתי מאויש הראשון של ארה”ב אשר טס בחזרה לאטמוספירה ונחת באופן עצמאי. מכיוון שעד עתה ניתן היה להנחית על כדור הארץ רק מעבורות חלל, השלמתה של משימת הניסוי הראשונה מספקת למעשה הוכחה כי חלליות בלתי מאוישות מסוגלות לצאת ולחזור לאטמוספירה בשלום.

“אנו מברכים את חטיבת ה- Rapid Capabilities של חיל האוויר האמריקאי ואת כנף החלל ה-30 של בסיס חיל האוויר ונדנבורג על הצלחת המשימה”, אמר פול ראסנוק, סגן נשיא בואינג למערכות ניסוייות ומנהל תכנית ה-X-37B בבואינג. “באמצעות ניסוי זה אנו למעשה פותחים עידן חדש בתולדות חקר החלל, וממתינים בציפייה לשיגור השני, שיבוצע במהלך 2011. אנו בבואינג גאים על הצלחתנו להציע לחיל האוויר האמריקאי יכולות חסרות תקדים, וזאת באמצעות שילוב של טכנולוגיות אוויר וחלל מתקדמות עם כלי בלתי מאויש מתאים וחסכוני”.

ייחודה של תכנית ה-X-37B הוא ביכולתה להציע לחיל האוויר האמריקאי פלטפורמה בלתי מאוישת ואמינה לניסוי חללי, המסוגלת לבצע משימות חוזרות ונשנות. מטרותיה של פלטפורמת הניסוי הינן לערוך ניסויים בחלל, וזאת תוך הקטנת הסיכונים והמשך פיתוח טכנולוגי של פלטפורמות חלל רב-פעמיות לטובת משימות חלל עתידיות.

במשך עשור שלם השקיעה חברת בואינג בחללית הבלתי מאוישת, במהלכו העניקה החברה תמיכה לחיל האוויר האמריקאי, לנאס”א ול-DARPA במספר תכניות חלל דומות ומשלימות.

9 תגובות

  1. למשימה שפרטיה לא נחשפו..

    שם החללית; ה.ג.נ.ה. [X37B]

    + אנרגיית לייזר
    + אנרגיית פלאזמה
    + ו זהו בעצם השרביט הקסום של צבא-רצות הברית המאוחדות.

    — חללית בלתי מאויישת
    — אשר מסוגלת להיות מחוץ למערכת כדור הארץ הפתוח
    — זוהי בעצם הטכנולוגייה העליונה.
    -+-+-+-+-+-++-+-+–+-החללית למעשה -נשק יום הדין-.

  2. נכון שחסר ידע…..אבל עם קצת יוזמה ותרומה ניתן להקים מרכז בנושא בטכניון או בשאר האוניבירסטאות כפי שהקימו לאחרונה כמה מרכזי ננו – טכנולוגיה אפשר לפתוח מחלקה במסגרת אותם מרכזים – חקר אריחים חסיני אש יכול לקדם גם את תחום השריון ועוד כמה נושאים.

  3. ויטלי,
    רעיון מעניין ונכון. הבעיה היא שלמיטב ידיעתי בישראל לא קיים ידע בתחום טכנולוגיה של בניית אריחים חסיני טמפרטורות קיצון, שיאפשרו למל”ט כזה לעשות טיסות חוזרות ונשנות תוך כדי חציית האטמוספירה.

  4. מעניין לעניין באותו עניין,קראתי את הכתבה על פניו רעיון מצוין וזול לשיגור.

    אם אמריקאים יכולים לבנות מל”ט שכזה שלא נראה יותר מידיי גדול מדוע שמדינת ישראל לא תשקיע בכיוון של פיתוח מל”טים בתחום החלל לדעתי זה תחום שישראל יכולה להוביל בו יש לנו בתחום הזה את הידע והטכנולוגיה המתקדמת בעולם.

    לדעתי אם נשקיע בתחום זה בו יש לנו ייתרון ולא דורש יותר מידיי משאבים נוכל להיות מעצמת מל”טים משוגרי חלל.

  5. בנתיים יכולת לטוס לחלל לבצע ניסויים ובדיקות בתדירות דומה ליכולת המראה של מטוס היא חשובה, אני חושב גם שזה ידחוף עוד יותר מהר את הפיתוח של תכנולוגיות שיגור זולות יותר לרכבים גדולים יותר ומאויישים..

  6. זה כל הגודל שלו או שהוא עוד יגדל ?
    נראה כמו גרסה מוקטנת של מעבורת החלל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.