סיקור מקיף

בואינג ו-SpaceX זכו במכרז של נאס”א להטסת אסטרונאוטים לתחנת החלל

מנהל נאס”א צ’ארלס בולדן אומר כי נאס”א תוכל להשתחרר מהמשימה השוטפת הזו ולעסוק במשימות שאפתניות יותר כגון שיגור בני אדם למאדים * שירות הטסת האסטרונאוטים בידי חברות פרטיות גם ישחרר את נאס”א מהתלות ברוסיה לשיגורים מאוישים

לוגו תוכנית הטיסות המאוישות המסחריות Commercial Crew. איור: נאס"א
לוגו תוכנית הטיסות המאוישות המסחריות Commercial Crew. איור: נאס”א

נאס”א הודיעה כי החברות בואינג ו- SpaceX יספקו לה שירותי הטסת אסטנואוטים לתחנת החלל הבינלאומית (“commercial crew”), בתוכנית בשווי 6.8 מיליארד דולר.

החברות יספקו חלליות נוסעים החל משנת 2017,ובכך יחזירו את ארה”ב לחלל אחרי היעדרות ארוכה מאז השבתת המעבורות בשנת 2011. בואינג תשלים עד אז את פיתוח החללית SCT-100 ו- SpaceX את החללית דראגון גרסה 2. כיום מסתמת ארה”ב על רוסיה להטסת האסטרונאוטים שלה לתחנת ה חלל, על כל המשתמע מכך בתקופה מתוחה זו על רקע המשבר באוקראינה.

סיירה נבדה, המטיסה אף היא כיום מטען לתחנת החלל הבינלאומית במכרז של נאס”א במקביל ל- SpaceX, יצאה מהמירוץ.

מנהל נאס”א צ’ארלס בולדן אמר במסיבת עיתונאים שערכה נאס”א הערב לציון ההחלטה כי החוזים החדשים מציבים את הבמה למה שמבטיח להיות הפרק הבא של נאס”א ושל תחום הטיסות המאוישות. “הסתמכות על קבלני משנה בהטסת האסטרונאוטים יאפשר לסוכנות להתמקד במשימות שאפתניות יותר – כגון שיגור בני אדם למאדים”. אמר.

 

לדף הפרויקט “Commercial Crew” באתר נאס”א

3 תגובות

  1. חללית ה – SpaceX היא בעצם חללית אפולו מוגדלת. באשר לחללית ה – Dragon אם נוסיף לה תא עבודה היא תראה כמו חללית סויוז מוגדלת. יפה, אבל לא מעורר השראה. בשני המקרים איך אפשר להגיד? More of the same. אין כאן שום חזון ולא קונצפציה פורצת דרך. רחוק לא יגיעו. מאוד אופייני לדשדוש של נ.א.ס.א בתוך עצמה .אפשר היה לצפות מחברות פרטיות שתבואנה עם מה שהוא חדש.

  2. אבל הנשיא אובמה ביטל את משגרי אטלס שנועדו למשימה.
    הכוונה כנראה כשירווח לארה”ב, כי כרגע לחוץ. אין פה ביקורת. פעם היו מייצרים בארה”ב הכל.
    היום הרבה נלקח ממנה, וגם בפיתוח יש לסינים יומרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.