סיקור מקיף

הערב התקיימה טיסת הבכורה של הבואינג 787

טיסת הבכורה יצאה הערב משדה התעופה פיין פילד, באוורט, וושינגטון, כשנתיים לאחר המועד החזוי * עד כה הוזמנו כ-840 מטוסים, בעיקר בזכות החסכון של 20% בצריכת הדלק

מטוס בואינג 787. באדיבות חברת בואינג
מטוס בואינג 787. באדיבות חברת בואינג
הערב (ג') בשמונה שעון ישראל, המריא מטוס בואינג 787 (דרימליינר) לטיסת הבכורה שלו. מדובר במטוס הבנוי בטכנולוגיות מודרניות ומחומרים מרוכבים וקלים, שתוכנן לחסוך עד 20% בצריכת הדלק ולאפשר טיסות ישירות ליותר יעדים לעומת מטוסי הדור הקודם. חברת בואינג הודיעה כי עד כה הוזמנו כ-840 יחידות מהמטוס וכי הפופולריות של המטוס בקרב חברות תעופה נובעת מהבטחת בואינג לצריכת דלק נמוכה.

לאחר השלמה מוצלחת של מבחנים אשר נועדו לאשר את השינויים בגוף המטוס, בוצע שלשום בהצלחה המבחן האחרון בטרם ביצוע טיסת הבכורה – מבחן השיוט על המסלול, שבמהלכו הגיע המטוס למהירות של כ-130 קשר (240 קמ”ש).

החגיגה הזו מתקיימת למעשה באיחור של שנתיים, זאת בשל שורה של בעיות בפיתוח. בין היתר, התגלו ותוקנו בעיות בתכנון. הפרויקט גם ידע שביתות ואפילו מחסור בברגים.

אלוף (מיל') דוד עברי, נשיא בואינג ישראל: “אירוע זה מהווה אבן דרך חשובה בעתיד התעופה האזרחית. מטוס ה-787 דרימליינר יאפשר לבואינג להמשיך ולענות על צרכיהם העתידיים הן של הנוסעים והן של חברות התעופה בישראל ובעולם. חברה ישראלית אחת, ארקיע, כבר הזמינה את המטוס החדש, ואני סמוך ובטוח שיצטרפו אליה חברות נוספות”.

ה-787, “מטוס החלומות”, יעניק לנוסעים חווית טיסה משופרת, עם עיצוב פנים חדשני ואיכות אוויר טובה, חלונות גדולים במיוחד, חלל אחסון גדול יותר ותאורה מיוחדת. המטוס המתקדם טכנולוגית יאפשר לחברות התעופה להציע טיסות ישירות בתדירות גבוהה יותר וביעילות, והוא צורך 20% פחות דלק מכל מטוס נוסעים אחר בגודל דומה.

המתחרה האירופית אירבוס שעד כה העדיפה להשקיע במטוס המכיל מספר רב יותר של נוסעים ולאו דווקא על צריכת דלק נמוכה יותר הודיעה על בניית המטוס החדש שלה, ה-A350 שיהיה מוכן באמצע 2013.

עוד בנושא באתר הידען

בואינג 787 – המטוס המרוכב הראשון

5 תגובות

  1. מנחה היקום, היית צריך להזכיר שכם חווית הטיסה עצמה היא בגדר סיוט. אין מקום לזוז הרגליים כואבות והאויר מסריח. והנוסעים מרגישים שהם נמצאים במבנה שתוכנן כך שיוכל למצות את מירב הכסף מכיסם של כלל הנוסעים בצורה האופטימלית והמחושבת ביותר האפשרית.

  2. נתונים לא מדוייקים.
    After takeoff from Everett, the airplane followed a route over the east end of the Strait of Juan de Fuca. Capts. Carriker and Neville took the airplane to an altitude of 13,200 feet (4,023 meters) and an air speed of 180 knots, or about 207 miles (333 kilometers) per hour, customary on a first flight.

  3. מה שמטריד אותי כל הזמן הוא המחשבה שבארבעים או חמישים השנים האחרונות לא היה בעצם הבדל משמעותי, או קפיצת מדרגה, ביכולת שלי כנוסע להגיע מנקודה לנקודה על פני הגלובוס.
    מעשית, מהירויות המטוסים אינן גדלות.
    אם הקונקורד היה ניסיון לשנות מצב זה, הרי שאחריו לא היו ניסיונות נוספים. נכון, היום יותר שקט, יותר נוח, יותר מזוודה – אבל עדיין צריך לאבד יום שלם כדי להגיע לניו יורק.
    תחשבו על קפיצות מדרגה שעשו טכנולוגיות אחרות בזמן הזה ותבינו כמה התעופה האזרחית תקועה.

  4. " עד כה הוזמנו כ-840 יחידות מהמטוס" ??!!?!

    לא פשוט יותר, לכתוב בעברית, "עד כה הוזמנו 840 מטוסים" או "עד כה הוזמנו 840 מטוסים מדגם זה" ??

    דודו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.