הפתעה: גלקסיה ביקום המוקדם גדולה פי 8 משביל החלב

כך עולה מתגלית משותפת של האבל ושפיצר. עד כה הסברה היתה שגלקסיות גדולות נוצרות ממיזוג של גלקסיות קטנות יותר

אסטרונומים אמריקנים אומרים כי מצאו גלקסיות בשלות ענקיות באמצעות שני המצפים הגדולים שיש לנאס”א בחלל: טלסקופי החלל האבל ושפיצר.
המדענים התרשמו במיוחד מהעובדה שנראה כי הכוכבים נוצרו בגלקסיה. “זהו עצם מרשים במיוחד” אמר ריצ'ארד אליס Ellis מהמכון הטכנולוגי של קליפורניה החבר בצוות שגילה את הגלקסיה.
“למרות שאנחנו מסתכלים אחורנית לתקופה שבה היקום היה רק ששה אחוזים מגילו היום, גלקסיות אלה הצליחו לצבור מאסה של פי 8 מזו של שביל החלב. לדבריו, העובדה שגלקסיה כזו כבר השלימה את תהליך יצירת הכוכבים “מעידה על תקופה קדומה מאוד של פעילות אינטנסיבית.”
“זה כמו לחצות את האוקיאנוס ולמצוא שחף בודד – המסמל יבשה קרובה. יש לנו את כל הסיבות לחפש מעבר לעצם זה אחר השחר הקוסמי שבו הוצתו הכוכבים הראשונים.
בהארם מובאשר Bahram Mobasher מהמכון המדעי של טלסקופ החלל ומוביל קבוצת המחקר, אמר כי הגלקסיה נראיתה בתחילה קטנה וצעירה כמו כל שאר הגלקסיות במרחק הזה. במקום זאת גילינו עדויות לכך שזו גלקסיה מפותחת ומאסיבית מאוד. זו תגלית מפתיעה”. אמר.
אף כי המדענים מאמינים כי מרבית הגלקסיות נבנו באמצעות מיזוג של גלקסיות קטנות יותר, התגלית החדשה אולי מעידה על כך שאולי לפחות כמה גלקסיות נוצרו במהירות ובשלמות לפני זמן רב. לגלקסיה כה גדולה, הלידה היתה תהליך שכלל התפוצצויות רבות.”
בנוסף להאבל ולשפיצר צילמו את הגלקסיה הזו גם מדענים אירופאים שהשתמשו במצפה האירופי הדרומי של סוכנות החלל האירופית בצ'ילה.
הממצאים אמורים להתפרסם ב-20 בדצמבר בכתב בעת אסטרופיסיקל ג'ורנל.