סיקור מקיף

בזק שולחת את התייר הישראלי הראשון לחלל

משה אוסטרובסקי מירושלים הוא הזוכה במבצע של בזק ויהיה התייר הישראלי הראשון שיטוס לחלל * מסתבר שעלות שיגור לתת החלל – 200 אלף דולר יקרה אולי עבור אדם פרטי, אך זולה מקמפיין בטלוויזיה

מיכל רוזנטל מנהל אגף תקשורת שיווקית בבזק יחד עם משה אוסטרובסקי- צילום שוקה כהן - תמונת יח"צ מטעם בזק
מיכל רוזנטל מנהל אגף תקשורת שיווקית בבזק יחד עם משה אוסטרובסקי- צילום שוקה כהן - תמונת יח"צ מטעם בזק

זוכרים את החלב של תנובה שטס בעלות של כ-400 אלף דולר לתחנת החלל מיר בשנות התשעים, במטרה לשקם את תדמית החברה לאחר חשיפת החדרת הסיליקון לחלב העמיד? טוב, הפעם אין לבזק חלילה צורך בחלל כדי לתקן תדמית אלא רק כדי לחזק את התדמית שלה כחברה המספקת רוחב פס מהיר וכהכנה לספק האינטרנט מבוסס תשתית חברת החשמל שיוכל לספק לנו תשתית דו כיוונית במהירות 100 מגה ולא רק ברשת היורדת כפי שמסוגלת טכנולוגית ה-DSL של בזק כיום. בכל מקרה, מחיר הטיסה לחלל שיציעו החברות הפרטיות וירג'ין גלקטיק ורוקט שיפ, העומד על כ-200 אלף דולרים, הוא מחיר שרק טייקונים ישראלים יכולים לעמוד בו, אבל לחברה גדולה, הוא לא מגרד אפילו חלק מתקציב הפרסום שלהם. יחסי ציבור מהסוג שבזק יכולה לקבל במבצע כזה שווים הרבה כסף ויעילים יותר מפרסום ישיר בטלוויזיה.

כדי לצרוב בתודעה שאכן מדובר בשירות מהיר, החליטה בזק לחבור לחברת Rocket Ship המפתחת תשתית לטיסות קצרות לסף החלל שבהם יוכלו הנוסעים להנות מכמה דקות של חוסר כוח משיכה ולראות את כדור הארץ מגובה של כ-100 קילומטרים.

משה אוסטרובסקי, צעיר בן 27 מירושלים הוא הזוכה הגדול בטיסה לחלל, מטעם בזק ויהיה התייר הישראלי הראשון שיטוס לחלל. אוסטרובסקי, שירת בחיל האוויר וכיום הוא סטודנט למשפטים. אוסטרובסקי זכה לאחר שהתמודד במשחק המחשב בעמוד הפייסבוק של בזק והשיג את התוצאה הטובה ביותר במשחק.

במטרה להמחיש את מהירות הגלישה על גבי רשת ה-NGN יצאה בזק לאחרונה במספר מהלכים שיווקיים, תחת הכותרת, "NGN במהירות 100 מגה". במקביל לקמפיין הפרסום של בזק, בשבועות האחרונים, בכיכובו של גידי גוב, קיימה החברה גם תחרות על גבי עמוד הפייסבוק של בזק, שם הגרילה בין לקוחותיה פרסים יקרי ערך, כאשר השיא היה טיסה לחלל.

התחרות על הטיסה לחלל היוותה את השלב השלישי והשיא של מהלך הפרסומי של בזק. קדמו לו טיסה במטוס קרב אמיתי, וחווית רכבת ההרים האימתנית בעולם. המהלך שיווקי והפרסומי המקיף המחיש בצורה הטובה ביותר את המשמעות של גלישת במהירות 100 מגה ברשת ה- NGN.

הטיסה לחלל תבוצע באמצעות חברת "RocketShip tours", המשתפת פעולה בישראל עם אופיר טורס והינה הספק הבלעדי של חברת התעופה והחלל המובילה XCOR Aerospace ברחבי העולם ומפתחת רכב החלל Lynx Mark I – הוא רכב החלל המהפכני לטיסה תת-מסלולית, המופעלת במנועים רקטיים ידידותיים.

אוסטרובסקי ייהנה מטיסה ברכב החלל ה-Lynx Mark I הכוללת אינטראקציה רצופה עם הטייס ריקסירפוס (Rick Searfoss). כמו כן, הוא יזכה לשבת במושב טייס המשנה וייהנה ממראות נרחבים מבעד לקדמת ושני צידי החופה, ולא רק מבעד לחלונות הצד של כלי הטייס. הודות לאשכול המנועים הרקטיים המהפכניים שפותח על ידי XCOR, רכב ה-Lynx הדו-מושבי ממריא אופקית ממסלול המראה והוא אינו זקוק למטוס נושא. תכנון זה מקטין את סך הפליטות ומגביר את רמת הבטיחות תוך הגעתו למהירות מאך 2 בדרכו לגובה 200,000 רגל מעל פני האדמה.

בבזק מדגישים כי השחור העמוק של החלל החיצון מעל, והמבט המרהיב אל עקומת כדור הארץ ואל המעטה המופלא, הם מראות שלא יישכחו תוך ריחוף במצב חוסר משקל בשיא הגובה. המשתתפים ב-Lynx ילבשו חליפת לחץ כאמצעי הצלת חיים נוסף בשעת מסעם אל המזוספירה, ונושא הבטיחות יקבל חשיבות עליונה תוך הכנות להנמכת ה-Lynx דרך שכבות האטמוספרה, הכולל יציאה מרהיבה עם כוחות 4 ג'י.

הזוכה יעבור תכנית כשירות שתידרש, המורכבת מפרוטוקול בן ארבעה ימים שייערך בפיניקס, אריזונה, והוא כולל סינון רפואי וחוויות למידה, בדומה, ייהנה מתנאי דה-לוקס במלון נופש אקסקלוסיבי, ה-Sanctuary on Camelback Mountain Resort and Spa, בעל מוניטין בינלאומי לעיצובו העכשווי ולמסעדה עטורת הפרסים המצויה בו.

טייס הניסוי הראשי של רכב החלל התת-מסלולי, ה-Lynx, אל"מ סירפוס, לשעבר בח"א האמריקאי ופיקד גם על מעבורת חלל. ניסיונו ב-NASA כולל את המשימה הרביעית באורכה בהיסטוריית טיסות החלל המאוישות של ארה"ב, תוך עגינה עם תחנת החלל הרוסית, מיר, וכולל גם את משימת המחקר האינטנסיבית ה-Neurolab. אל"מ Searfoss הוא בוגר רב עיטורים של בית הספר למטוסי קרב של ארה"ב ושל בית הספר לטייסי ניסוי של צי ארה"ב.
כאמור הוא שימש טייס (סגן מפקד) מעבורת החלל קולומביה, STS-58, טייס מעבורת החלל אטלנטיס, STS-76 ומפקד מעבורת החלל קולומביה, STS-90. למשתתפים ראשונים בסיורי RocketShip תעמוד ההזדמנות הנדירה להגיע את קצה החלל תוך ישיבה ליד Rick Searfoss, אשר שואף אף הוא לחוות את המראות שלא יתוארו אל כדור הארץ תוך ביצוע הטיסות בחלל.

על פי חברת Rocket Ship הטיסות עתידות להתחיל ב- נובמבר 2012.

לאתר Rocket Ship

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

14 תגובות

  1. בשני המקרים הם יחוו חוסר משקל וזאת כאשר יכוונו את המטוס כלפי מעלה ויתנו לו לנוע ללא הפעלת המנועים. בזמן שהמטוס ינוע כלפי מעלה ולאחר שיגיע למהירות אפס ימשיך כלפי מטה בכל הזמן הזה הנוסעים בו יחושו חוסר משקל. במקרה שלנו- של בזק, במהירות התחלתית של שני מאך, משך הזמן יהיה כשיבעים שניות לכל כיוון. קצת יותר משתי דקות של חוסר משקל. ניראה לי לא משהו.
    לילה טוב
    סבדרמיש יהודה

  2. אתה מוזמן לקרוא בתגית תיירות בחלל על פרטים רבים אם כי בעיקר על המתחרה וירג'ין גלקטיק, משום שרוקט שיפ משום מה היתה מתחת לרדאר שלי עד כה, אבל העקרון די דומה – לוקחים מטוס, מוסיפים לו מנועים רקטיים ומטיסים אותו לגובה רב, ומשם נותנים לו לרדת. לגבי וירג'ין אני בטוח שגם יחוו חוסר כוח משיכה, לגבי רוקט שיפ אני לא בטוח כי מדובר בכל זאת בגובה נמוך יותר.

  3. האמת, מהידען ציפיתי לקצת יותר מכתבת יחס"צ.
    קודם כל היה אפשר ל"הכניס" לבזק הרבה יותר.
    זה מגיע להם על כל השנים.
    (דווקא היום הם סבירים)
    שנית רציתי יותר נתונים טכניים
    למשל מה בעצם ההבדל בין טיסה כזאת לטיסה רגילה,
    עד כמה זה מהפכני,
    עד כמה זה מסוכן
    וכו.

  4. אין אפשרות לדרוש את כספי הזכייה לשימוש עצמי ?

    200 אלף דולר יסדרו אותו יותר מאשר טיסה לחלל (אף על ההזדמנות החד פעמית)

    לא כן ?

  5. 200,000 רגל זה ס"ה כ60 ק"מ. קשה להתייחס לגובה כזה כטיסה לחלל.
    מהירות של שני מאך היא מהירות של פחות משמונה מאות מטרים לשנייה , הרבה פחות ממהירות הלויינים האיטיים ביותר- 8 ק"מ לשנייה.
    בקיצור, לא משהו.
    יום טוב
    סבדרמיש יהודה

  6. בפעם האחרונה שהיה האסטרונאוט הישראלי הראשון בחלל זה לא נגמר טוב.
    שיהיה בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן