אסטרואיד יתקרב לכדור הארץ וייראה בעזרת משקפות

המדענים: מדובר בהזדמנות של פעם בחצי מאה

מדענים ילמדו המון אודות סלעי חלל שכנים

מפגש קרוב עם אסטרואיד קטן בהמשך חודש אוגוסט 2002, עשוי להיות מעניין. האסטרואיד עשוי להיראות במשקפת או בטלסקופים קטנים, אומרים המומחים. הסלע החללי, שאורכו 800 מטרים מכונה 2002 NY40, יגיע לנקודה הקרובה ביותר שלו לכדור הארץ ב-18 באוגוסט.

ההזדמנות לצופים החובבים היא נדירה משום שאסטרואיד מגיע לקרבה כזו רק פעם בחצי מאה. הנקודה הקרובה ביותר אליה הוא יגיע תהיה 530 אלף קילומטרים – רק מעט יותר ממרחקו של הירח מאיתנו.

מסלולו בשמים יביא אותו בקרבת הכוכב הבהיר וגה, ולאורך כל מערכת הכוכבים הרקולס. הוא יהיה די עמום, יותר עמום מהכוכב העמום ביותר הנראה לעין. באירופה ובמזרח תהיכון ניתן יהיה לראותו היטב בשעות המוקדמות של ה-18 באוגוסט. בצפון אמריקה כמה שעות קודם לכן בערבו של ה-17 באוגוסט.

המדענים יוכלו לעקוב במדויק אחר מסלולו של האסטרואיד במשך השנים הקרובות. לדבריהם יש סיכוי, אף כי לא גדול – 1 לחצי מיליון שהאסטרואיד הזה יפגע בכדור הארץ במעברו בשנת 2022, אך מדידות חדשות עשויות להוכיח חד משמעית כי הוא שוב יחטיא אותנו.

כזכור, לפני כחודש אותר אסטרואיד דומה, NT7, שהמדענים מעריכים כי יתקרב מאוד ובמשך זמן מסוים אף סברו כי יתנגש בכדור הארץ בפברואר 2019. בדיקות נוספות הראו כי הסכנה הזו לפחות, אינה קיימת.