פרסום במגזין הכימיה היוקרתי בעולם לחוקר מאוניברסיטת בן-גוריון

ד"ר  אשרף בריק. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
ד"ר אשרף בריק. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

ד”ר אשרף בריק, חוקר מהמחלקה לכימיה ומרכז אדמונד ג’. ספרא לעיצוב ותכנון ביו-פולימרים פונקציונאליים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, זכה בכך שמאמרו ”Total chemical synthesis of di-ubiquitin chains” אשר פורסם בכתב העת Angewandte Chemi, היה בין 12 המאמרים המעניינים ביותר בעולם הכימיה, במסגרת סיכום שנת הפעילות 2010 במגזין השבועי היוקרתי של ארגון הכימאים האמריקאי, Chemical & Engineering News. המאמר זכה בהכרה עולמית.

המאמר העדכני ביותר של הקבוצה “Towards elucidating the role of ubiquitination in the pathogenesis of Parkinson’s disease using semisynthetic ubiquitinated α-synuclein” על מחקר שנעשה בשיתוף פעולה עם פרופ’ הילל לאשול מהמכון הפדראלי השוויצרי לטכנולוגיה בלוזן, שוויץ, נבחר לאחרונה כ”דבר הבא” על ידי עורכי המגזין Angewandte Chemi . קבוצת המחקר של ד”ר בריק התאגדה במהלך השלוש השנים האחרונות בפרויקטים שבהם מתבצעת סינתזה כימית של חלבונים. כמו כן הקבוצה הינה החלוצה בפיתוח של שיטות כימיות להכנת פפטידים וחלבונים שקשורים ליוביקויטין.

ד”ר בריק קיבל בעבר מענקים ופרסים רבים, ביניהם קרן וולפסון, הקרן הישראלית למדע, קרן אדמונד ספרא, מענק בינלאומי ע”ש מארי קירי וקרן HFSP- התוכנית לקידום מדעי האדם.

כיתוב לתמונה:ד”ר אשרף בריק. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב