סיקור מקיף

תע”א מציעה לוייטנאם ולברזיל “לווייני עמוס” * ח.ל.ל במו”מ עם מספר לקוחות באירופה לחתימת חוזי קיבולת ללוויין עמוס 2

מדובר בעסקה בעלת היקף פוטנציאלי של כ-400 מיליון דולר; נודע כי שת”פ בין תע”א לקונצרן לוקהיד מרטין האמריקני עשוי להסתכם ביותר מ-700 מיליון דולר

13.8.2003

התעשייה האווירית מציעה לוייטנאם ולברזיל לווייני תקשורת מסדרת עמוס. מדובר בעסקה בעלת היקף פוטנציאלי של כ-400 מיליון דולר. כך נודע אתמול ל”ידיעות אחרונות” בסלון האווירי בפאריז. סמנכ”ל השיווק של תע”א, שמעון אקהאוז, אמר כי “ההצלחה של לוויין עמוס הפועל בחלל ללא תקלה, נותנת לנו עמדה טובה בתחרויות האלה”.

בנוסף, נודע כי שיתוף הפעולה בין תע”א וקונצרן לוקהיד מרטין האמריקני עשוי להסתכם ביותר מ-700 מיליון דולר. על-פי ההסכם, יפתחו 2 החברות מערכת נשק אישית רב-תכליתית נגד שריון וביצורים. החברות עלו לא מכבר לשלב הגמר במכרז המתקיים כעת בארה”ב עבור חיל הנחתים האמריקני. שלב ההדגמה מתוכנן להימשך כ-12 חודשים. הצלחה בהדגמה תכריע בבחירתה של הקבוצה הזוכה.

ח.ל.ל במו”מ עם מספר לקוחות באירופה לחתימת חוזי קיבולת ללוויין עמוס 2
5.10.2003
חברת ח.ל.ל נמצאת במו”מ עם מספר לקוחות באירופה לקראת חתימה על חוזים נוספים שעשויים להגדיל את היקף הקיבולת המכורה בלוויין עמוס 2 לכ-75%. אם ייחתמו חוזים אלה הם עשויים להוסיף עוד כ-4 מיליון דולר בשנה. עד כה נמכרה קיבולת בהיקף של כ-65% ובהיקף הכנסות שנתי שנאמד בכ-25 מיליון דולר.

בחברה מאמינים כי בתוך שנה מרגע שיגורו המוצלח של הלוויין עמוס 2 תשיג החברה חוזים לקיבולת מלאה של הלוויין. הלוויין עמוס 2 אמור להיות משוגר ב-18 בדצמבר, לאחר שמועד שיגורו שהיה צפוי ביוני-יולי השנה נדחה.

עוד נודע כי ח.ל.ל קרובה להסכם עקרונות עם הבנקים הפועלים ולאומי לאישור תשלום הריבית למחזיקי איגרות החוב, תשלום שאמור היה להיות משולם כבר ב-30 ביוני השנה על פי תנאי האג”ח המקוריים.

הסכם העקרונות עשוי להיות מובא בפני אסיפת בעלי המניות בשבוע הבא. תשלום הריבית בגין החוב לבעלי האג”ח נאמד בכמיליון דולר ומקורו באג”ח בהיקף של 18 מיליון דולר שהנפיקה החברה בדצמבר 2000.

לאומי והפועלים הלוו לח.ל.ל מעל ל-100 מיליון דולר, ובשל הפרת הסכם המימון על ידי ח.ל.ל הם עצרו את התשלום.

הבנקים טענו שחברת ח.ל.ל הפרה את ההתחייבות שלה בהסכם המימון עמם, על רקע העיכוב בשיגור הלוויין עמוס 2 לחלל בכחצי שנה. בסוף יולי החליטה אסיפת בעלי איגרות החוב של החברה שלא לאשר את דחיית תשלום הריבית בגין האג”ח.

ח.ל.ל ביקשה מאסיפת בעלי איגרות החוב לאפשר לה לדחות את תשלום הריבית עד ל-25 לדצמבר, והציעה לבעלי איגרות החוב שלה לשלם להם, בגין האיחור בתשלום, ריבית של 11.25%.

מרבית בעלי איגרות החוב החליטו אז, כאמור, להתנגד להצעת החברה, וחברת הנאמנות של מחזיקי איגרות החוב המטפלת בעניין (חברת הנאמנות של בנק אינווסטק) התריעה שבמידה שתשלום הריבית לא יתבצע עד לסוף יולי היא תפנה בשם מחזיקי איגרות החוב לבית המשפט על מנת להעמיד את החוב לבעלי האג”ח לפירעון מיידי. כעת הסיכויים לבקשת פירעון מיידי של החוב קטנו מאוד.

הלוויין עמוס 2 נרכש על ידי ח.ל.ל לוויינים בחודש ספטמבר 2000. ההסכם עם התעשייה האווירית כלל, בין היתר, גם את שיגור הלוויין, לרבות התקשרות עם חברת אריאן לצורך ביצוע השיגור.

בחודש אפריל השנה הודיעה התעשייה האווירית לח.ל.ל כי קיבלה מאריאן הודעה, ולפיה מועד שיגור הלוויין עשוי להידחות לתחילת שנת 2004, וזאת עקב טענת אריאן כי קיימת ללוויין אחר קדימות בשיגור על פני הלוויין עמוס 2.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.