סיקור מקיף

חוזים לחלל ברומניה ובאוקראינה

 ריכוז ידיעות עסקיות משנת 2005

חלל: חוזים עם ערוצים אוקראינים ב-5 מיליון דולר 
החברה הישראלית, המספקת שירותי תקשורת לווינים, חתמה על חוזים חדשים עם 3 ערוצי טלויזיה אוקראינים בהיקף כולל של 5 מיליון דולר
 
10.6.2005
 
חברת חלל תקשורת, המספקת שירותי תקשורת לוויינים, חתמה על מספר חוזים ארוכי טווח להשכרה של 3 ערוצי טלויזיה בהיקף כולל של כ-5 מיליון דולר. מדובר בשלושה לקוחות מאוקראינה, השוכרים את שירותיו של הלויין עמוס 2.

לדברי דוד פולק מנכ”ל החלל: “חלל מעניקה כיום שירותים דומים למדינות נוספות באירופה ביניהם: אוקראינה, רומניה, הונגריה, סלובניה קרואטיה ובוסניה. בכוונת החברה להיכנס למדינות נוספות באירופה ולחזק את נוכחותה באזורים אלו. אנו ממשיכים להגדיל בעקביות את אחוזי התפוסה של הלווין ולהרחיב את מעגל המשתמשים בשרותי הלווין”

החברה השלימה לאחרונה הנפקה של מניות ואיגרות חוב להמרה בהיקף של כ-158 מליון שקל שהינה השלב הראשון בגיוס ההון לרכישת הלווין עמוס-3. לווין עמוס-3 יחליף את עמוס-1 ומתוכנן לשיגור בסוף שנת 2007.

חברת חלל מספקת שירותי תקשורת לוויינים באמצעות הלווינים עמוס 1 ועמוס 2 באירופה, במזה”ת ובחוף המזרחי של ארה”ב. בין לקוחותיה הגדולים של חלל-תקשורת בארץ: ממשלת ישראל, רשות השידור, הרשות השנייה (ערוץ 2 וערוץ 10), חברת הטלוויזיה בלווין Yes, וגילת. בין לקוחותיה הגדולים של חלל-תקשורת בחו”ל: HBO, טלספציו, אנטנה הונגריה ורבות אחרות.

החברה נוסדה בתחילת שנות ה-90 כמיזם משותף של התעשייה האווירית לישראל, חברת GSSC, קבוצת ח. מר וגילת (קבוצת יורוקום אחזקות קנתה מאז את חלקה של גילת בחברה), והחלה את פעילותה באספקת שירותי תקשורת לוויינית בשנת 1996 עם שיגורו של לוויין התקשורת עמוס 1 שפותח ויוצר על ידי התעשייה האווירית.

עמוס 2 שוגר בסוף דצמבר 2003, והחל את פעילותו המסחרית באפריל 2004. לווין זה משרת לקוחות בשלושה אזורי שירות: ישראל והמזה”ת, אירופה והחוף המזרחי של ארה”ב. 
 

חלל-תקשורת מבססת אחיזתה ברומניה עם היקף פעילות שנתית של כ- 3 מיליון דולר במסגרת אירוע לקוחות בהשתתפות מ”מ רוה”מ ושר התמ”ת אהוד אולמרט ושר התקשורת הרומני – השיקה החברה את AMOS CLUB – מועדון לקוחות בינלאומי 
 
31.5.2005
 
מאת: אבי בליזובסקי 
 
 חברת חלל-תקשורת (Spacecom), המספקת שירותי תקשורת לווינים באמצעות רשת לוויני “עמוס” פועלת מזה 5 שנים ברומניה ומוכרת שירותים בהיקף שנתי של כ- 3 מיליון דולר בשוק זה. לחברה הסכמים ארוכי טווח להפצה למרכזי כבלים עם כ-15 ערוצי טלוויזיה רומניים , ועם לקוחותיה נמנים ערוצי טלוויזיה מובילים כדוגמת: MTVרומניה, טלספורט, HBO רומניה, בוקרשט 1, נאשיונל TV ועוד.

חלל-תקשורת ערכה ביום חמישי האחרון אירוע ללקוחותיה ברומניה, במסגרתו השיקה מועדון לקוחות בינלאומי בשם AMOS CLUB. השקת מועדון הלקוחות החדש ברומניה הינה שלב נוסף בביסוס מעמדה של חלל תקשורת במרכז אירופה בכלל וברומניה בפרט, ומצביעה על החשיבות האסטרטגית שמייחסת חלל-תקשורת לשוק זה. האירוע נערך בהשתתפות מ”מ רוה”מ ושר התעשייה והמסחר אהוד אולמרט ושר התקשורת הרומני מר זולט נאגי (Zsolt Nagy). האירוע התקיים במסגרת המפגש השישי של פורום הייטק ישראל-רומניה של לשכת המסחר והתעשייה.

דוד פולק, מנכ”ל חלל-תקשורת, אומר: “רומניה היא שוק אסטרטגי עבור חלל-תקשורת, הן בגלל היקף הפעילות הקיימת והן בגלל הפוטנציאל הגלום בשוק זה. כניסתה הצפויה של רומניה לאיחוד האירופי תפתח בפנינו הזדמנויות לפעילות עסקית נוספת, דוגמת שירותי מידע. שירותים אלו, שעד כה לא היו מפותחים ברומניה, צפויים לצבור תאוצה בעתיד הקרוב. חלל-תקשורת ממשיכה להשקיע בשוק הרומני ומגדילה בעקביות את נתח השוק שלה בו “.
חלל תקשורת: ההכנסות צמחו פי 7 ל-37 מיליון שקל; הרווח הנקי זינק פי 8 ל-3.1 מיליון שקל

חלל תקשורת פירסמה אתמול דו”ח רבעון ראשון מצוין. החברה נהנית מזה כשנה מהפעלתו של לוויין עמוס 2, אשר נמצא בבעלותה המלאה, ומתפוסה כמעט מלאה בקיבולת השידור של לווייני עמוס 1 ועמוס 2.

לעומת הרבעון המקביל, ההכנסות הוכפלו פי 7 והסתכמו ב-37 מיליון שקל, הרווח הנקי הוכפל פי 8, והגיע ל-3.1 מיליון שקל. בנוסף, עברה החברה לתזרים מזומנים חיובי. הרבעון המקביל איננו מייצג, שכן החברה נהנתה רק מהכנסות על עמלת השיווק של עמוס 1, הנמצא בבעלות התעשייה האווירית.

באפריל 2004 החלה החברה להפעיל את הלוויין שבבעלותה, עמוס 2, ועיקר ההכנסות מאז הן על החכרת מקטעי החלל. במגזר זה, לדברי סמנכ”ל הכספים, איציק שניברג, טמון הכסף הגדול, כפי שעולה מהרווח התפעולי הגדול ברבעון הראשון – 17 מיליון שקל, בעוד בכל 2004 הסתכם זה ב-23 מיליון שקל.

גם בהשוואה לרבעון הקודם, הראתה החברה עלייה של כ-20% בהכנסות, אך ירידה חדה ברווח הנקי – זה הסתכם לכדי 8.8 מיליון שקל ברבעון הקודם, בעיקר מהכנסות מימון שנגרמו מירידת שער הדולר, עליו מבוססת כל פעילות החברה.

חלל תקשורת משכירה מקטעי חלל על עמוס 2 לחברות תקשורת בארץ ובאירופה ולמדינות עצמן, בהן ישראל. חברת YES היא הלקוח העיקרי של חלל, ומהווה כמעט שליש מסך מכירותיה. החשש כי בזק תפסיק, בשלב כלשהו, להזרים מזומנים ולשאת בנטל של חברת השידורים הלוויינית, מופיע בדו”חות החברה, אך לא עושה רושם על ההנהלה. לדברי שניברג, “YES עומדת בתנאי התשלום שלה, אשר אינם שונים מהנהוג במשק, וחברת חלל איננה רואה בעיה עם המשך ההתקשרות עם YES”.

חלל תקשורת גייסה ברבעון הראשון כ-160 מיליון שקל באג”ח ובמניות. החברה ייעדה את כספי ההנפקה לצורך מימון חלק מהשקעה בת 170 מיליון דולר בלוויין החדיש יותר עמוס 3, אשר אמור להחליף את עמוס 1 שיוצא משירות ב-2008. חלל תקשורת נשלטת כיום בחלקים שווים (20.68%) בידי התעשייה האווירית, יורוקום, ח.מר והחברה לשירותי לוויין. חלל נסחרת לפי שווי של כ-310 מיליון שקל. 
 
 

 

חלל חושפת: הרווח התפעולי של “עמוס 2” ב-2005 – 33 מיליון דולר  
 מדובר בזינוק חד של רווח זה, שכן ב-9 החודשים הראשונים של 2004 רשמה החברה רווח לפני מס של כ-9.5 מיליון דולר
 
14.3.2005
 
מאת: אבי בליזובסקי 
לקראת ההנפקה הראשונה לציבור של מניות חלל תקשורת,חושפת החברה את תחזית ההכנסות. להערכת החברה, הכנסותיה מפעילות הלווין “עמוס 2” יגיעו בשנת 2005 לרמה של 35 מיליון דולר, ויעלו בהדרגה עד ל-42 מיליון דולר בשנת 2009.
הרווח התפעולי לפני פחת ומימון (EBITDA) יסתכם בשנת 2005 ב-33 מיליון דולר, ויעלה בהדרגה, עד שיתייצב על 35 מיליון דולר משנת 2008 ועד השבתתו הצפויה של הלווין בשנת 2016. מדובר בזינוק חד של רווח זה, שכן ב-9 החודשים הראשונים של 2004 רשמה החברה EBITDA של כ-9.5 מיליון דולר בלבד. איציק שניברג, סמנכ”ל הכספים בחלל תקשורת, מציין כי עד יציאתו הצפויה של עמוס 2 משירות,צפוי הלווין לייצר הכנסות בסך 470 מיליון דולר.
שניברג מציין כי מתוך הכנסות אלה, כ-370 מיליון דולר הם ברמת ביטחון גבוהה יחסית, שכן הם מעוגנים בחוזים ארוכי טווח. תזרים המזומנים שייצר עמוס 2 יסתכם על-פי תחזית החברה ב-5 מיליון דולר בלבד בשנת 2005, אך צפוי לצמוח ל-15 מיליון דולר בשנת 2008.
בשנים 2009 עד 2011 צפויה החברה לפרוע את חובה לבעלי האג”ח הקיימים, ולפיכך תזרים המזומנים צפוי לרדת מהותית. החל בשנת 2012 צפוי תזרים המזומנים לעלות ל-35 מיליון דולר, רמה הזהה ל-EBITDA. היום צפוי המכרז המוסדי של ההנפקה,שבמסגרתה מקווה החברה לגייס 170 מיליון שקל, לפני הגיוס באמצעות האופציות. במסגרת גיוס ההון הנוכחי, צפויה החברה להנפיק לראשונה מניות לציבור.
חלל תמכור חבילה הכוללת מניות אג”ח ואופציות, והמכרז יתבצע על שיעור הריבית הגלומה באג”ח. מחיר המניה יהיה קבוע ויעמוד על 35 שקל. בצורה זו מקווה חלל לגייס 110 מיליון שקל באמצעות האג”ח ו-60 מיליון שקל נוספים באמצעות מניות. מימוש האופציות יניב לחברה 50 מיליון שקל נוספים. מטרת הגיוס היא לממן את הבנייה והשילוח של הלווין הבא, “עמוס 3”, אשר צפוי להיכנס לפעילות בשנת 2008.
 
 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.