סיקור מקיף

בואינג ואייר ניו-זילנד יבצעו טיסת ניסוי על דלק ביולוגי במטוס בואינג 747-400

בדרך לקבלת תקן ייצור לדלק המופק מצמח יטרופה בפיתוח משותף עם רולס-רויס ו-UOP

בואינג 747-400
בואינג 747-400

חברת בואינג וחברת התעופה אייר ניו-זילנד הודיעו על טיסת ניסוי על דלק ביולוגי במטוס בואינג 747-400, שתצא ב-3 בדצמבר מאוקלנד. אייר ניו-זילנד תהיה חברת התעופה האזרחית הראשונה שתשתמש בדלק ביולוגי בשימוש מסחרי.

אחד ממנועי ה-747-400 מתוצרת רולס-רויס יונע באמצעות דלק ביולוגי חדשני המופק מצמח היטרופה. בואינג, אייר ניו-זילנד ומפתחת טכנולוגיות הזיקוק UOP מתאגיד האניוול עובדות זה מכבר בשיתוף פעולה עם מגדלים ועם המפתחים בפרויקט Terasol Energy לפיתוח דלק ביולוגי המופק מהצמח, בפרויקט פיתוח משותף ראשון והגדול מסוגו לפיתוח דלק מטוסים ממקורות ביולוגיים.

רוב פייף, מנכ”ל אייר ניו-זילנד: “טיסת הניסוי הינה במסגרת ממאמצינו להפוך לחברת התעופה ה'ירוקה' ביותר. הוכחנו לאחרונה את החסכוניות הרבה בדלק ואת מזעור הפגיעה בסביבה בשימוש בתהליכי תפעול מתקדמים במטוסי בואינג 777. כעת אנו משדרגים את צי המטוסים שלנו, עד לקבלת מטוסי הדרימליינר 787-9 החדשים עם מנועי ה-Trent-1000, אשר יורידו את תצרוכת הדלק ב-20%”.

בילי גלובר, מנהל האסטרטגיה הסביבתית של חטיבת התעופה האזרחית של בואינג: “בהתבסס על הטכנולוגיה המתקדמת הקיימת ועל התוצאות המרשימות שכבר הצגנו, אנו רואים שהדלק שפותח לא רק עומד בשלושת הקריטריונים המרכזיים שהצבנו לעצמנו, אלא אף עולה עליהם: ניצולת גבוהה מהצפוי, נקודת קיפאון נמוכה במיוחד, וצפיפות אנרגיה טובה. לפי התוצאות הללו, אנו בדרך הנכונה לקבלת תקן לשימוש בדלק ביולוגי לשימוש מסחרי”.

על הדלקים האלטרנטיביים המופקים עבור תחום התעופה לעמוד בדרישות מיוחדות. הדלק הביולוגי שהופק מצמח היטרופה עונה על הצרכים המיוחדים הנדרשים, כגון נקודת קיפאון של 47 מעלות צלזיוס ונקודת הצתה של 38 מעלות צלזיוס.

6 תגובות

  1. כמובן שהתכוונתי לעתיד.
    יש בהווה הרבה פעילות המכוונת לעתיד כזה אבל לא ברור אם זו הטכנולוגיה שתשתלט בסופו של דבר ויכול להיות שתאים סולאריים ינצחו.
    מצד שני – יכול להיות שדווקא עבור מטוסים יש לדלק ביולוגי יתרון.

  2. פיסיקאי:
    דבריך אינם מדוייקים כיוון שדו תחמוצת הפחמן הנפלטת מדלק ביולוגי היא כזו שנקלטה מן האוויר במהלך ייצורו ולכן מעבר מלא לדלק ביולוגי לא ישנה את כמותו של גז זה באוויר בשעה שהשימוש בדלקים מאובנים מעלה אל אחוז דו תחמוצת הפחמן באטמוספירה.
    ביחס לשימוש בשטחים חקלאיים – גם זה לא בהכרח נכון. דלק ביולוגי עשוי להיות מופק מעליהם של צמחים המשמשים למאכל או מצמחים הגדלים באזורים שבהם לא ניתן לגדל צמחי מאכל.
    בסך הכל – השימוש בדלק ביולוגי הוא שיטה מתוחכמת של שימוש באנרגית השמש (והרי גם קולטי שמש תופסים מקום)

  3. צריך היה מזמן להפטר המתעמולה המקשרת בין דלק ביולוגי ל"ירוק", פשוט אין קשר וההפיך הוא נכון, פליטת הפחמן היא אותה פליטה, רק שבמקום להוציא הפחמן מהמעמקים מבזבזים שטחים חקלאיים ומים מתוקים על יצור הדלק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.