נבחרת הסטודנטים של ישראל אלופת העולם במתמטיקה * מדלית זהב באולימפיאדת הכימיה לנוער

הישג אישי במתמטיקה: הסטודנטים הישראליים, שבו רגבים ונועם תא שמע, מבית הספר למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב זכו במקומות ה-2 וה-3 בהתאמה בדירוג האישי

קבוצת נבחרת ישראל במתמטיקה (עם כיוון השעון): רועי סיני, ליאור הדסי, נועם תא שמע, שבו רגבים, עומר בוז'ן ואוהד שינפלד. צילום: באדיבות אוניברסיטת תל אבי
קבוצת נבחרת ישראל במתמטיקה (עם כיוון השעון): רועי סיני, ליאור הדסי, נועם תא שמע, שבו רגבים, עומר בוז’ן ואוהד שינפלד. צילום: באדיבות אוניברסיטת תל אבי

הישג לנבחרת הסטודנטים של ישראל שהגיעה למקום הראשון בתחרות הבינלאומית לסטודנטים במתמטיקה. בתחרות היוקרתית השתתפו 546 סטודנטים מ-96 אוניברסיטאות מרחבי העולם. התחרות, שהתקיימה השנה בצורה מקוונת, נמשכה 5 ימים, ובסיומם הנבחרת הישראלית צברה את הניקוד האישי והקבוצתי הגבוהים ביותר (234 נקודות).

במקום השני דורגה אוניברסיטת סנט פטרסבורג (רוסיה, 233 נקודות), במקום השלישי אוניברסיטת מוסקבה (רוסיה, 185 נקודות) ובמקום הרביעי אוניברסיטת בודפשט (הונגריה, 176 נקודות). כמו כן, אוניברסיטת בון (גרמניה) דורגה במקום ה-8, אוניברסיטת מדריד (ספרד) דורגה במקום ה-14, אוניברסיטת מרילנד (ארה”ב) מקום ה-18, אוניברסיטת אמסטרדם (הולנד) במקום ה-33, ואוניברסיטת ווריק (אנגליה) במקום ה-48.

הנבחרת הישראלית כללה 6 סטודנטים – 5 סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב: שבו רגבים, נועם תא שמע, ליאור הדסי ועומר בוז’ן מבית הספר למדעי המתמטיקה ורועי סיני, מבית הספר למדעי המחשב ע”ש בלווטניק ובית הספר למדעי המתמטיקה ולצדם, הסטודנט אוהד שינפלד, המחלקה למתמטיקה, אוניברסיטת בר-אילן. את חברי הנבחרת למתמטיקה ליוו המאמנים דן כרמון ולב רדזיווילובסקי, מבית הספר למדעי המתמטיקה, אוניברסיטת תל אביב.

פרופ’ אילון סולן, מבית הספר למדעי המתמטיקה, אוניברסיטת תל אביב, האחראי על הנבחרת אמר: “אני גאה בסטודנטים המצוינים שלנו שהביאו כבוד גדול למדינה ולאוניברסיטה. הסטודנטים הישראלים התחרו מול מיטב המוחות הצעירים בעולם והפגינו ידע מתמטי מרשים ביותר, לצד מיומנויות של יצירתיות ואלתור שאפשרו להם לפתור משוואות מורכבות ביותר תחת לחץ של זמן ובסביבה תחרותית. אני בטוח שבשנים הבאות הסטודנטים הכישרוניים יובילו את המשק הישראלי והאקדמיה להישגים רבים”.

מאמן הנבחרת, דן כרמון מבית הספר למדעי המתמטיקה, אוניברסיטת תל אביב: “התחרות הייתה קשה ומאתגרת, תלמידינו התחרו בהצלחה מול תלמידים חזקים מאוד מכל העולם, והפיכת האולימפיאדה למקוונת אילצה את כולנו לעשות את ההתאמות הדרושות. הנבחרת הישראלית הציגה יכולות מאוד גבוהות ואני גאה בסטודנטים על ההישג המרשים”.

כל תלמידי נבחרת ישראל בכימיה זכו במדליות באולימפיאדה הבינלאומית בכימיה * מדלית זהב ראשונה בעשור האחרון

נבחרת ישראל לאולימפיאדת הכימיה וצוות האימון. צילום: מרכז מדעני העתיד

הישגים מרשימים לנבחרת ישראל בכימיה באולימפיאדה הבינלאומית בכימיה, שהתקיימה במהלך הימים האחרונים במתכונת ייחודית בעקבות הקורונה- מדלית זהב, 2 מדליות כסף ומדלית ארד.
במהלך השבוע האחרון 240 צעירות וצעירים מ- 60 ממדינות ברחבי העולם לקחו חלק באולימפיאדה הבינלאומית ה- 52 בכימיה, שהתקיימה השנה במתכונת ייחודית ובאמצעות הזום, בעקבות הקורונה.
ישראל משתתפת באולימפיאדה משנת 2006. השנה הובילה טורקיה את ניהול האולימפיאדה בה הגיעה נבחרת ישראל להישגים מרשימים ומעוררי גאווה- כל חברי הנבחרת זכו במדליות וכן לראשונה מזה עשור תלמיד נבחרת זכה במדליית זהב.

חברי נבחרת ישראל בכימיה שייצגו בכבוד את מדינת ישראל: רועי פאר מגן חיים- זכה במדליית זהב, שפר מעין ורד- זכה במדליית כסף, רון שפרינץ מאשדוד- זכה במדליית כסף, וורד יחיא מטייבה- זכה במדליית ארד.

משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת הנבחרות להשתתפות באולימפיאדות הבינלאומיות החל משנת 2017 במסגרת מיזם משותף. נבחרת ישראל בכימיה הוכשרה בטכניון- מכון טכנולוגי לישראל, הפקולטה לכימיה ע”ש שוליך. את המשלחת ליוו פרופסור זאב גרוס מהפקולטה לכימיה ע”ש שוליך של הטכניון, שמכהן גם כדיקן היחידה ללימודי המשך וחוץ ועומד בראש מגוון תוכניות נוער ארציות לכימיה, והמאמנת הראשית של הנבחרת ד”ר איזנה ניגל-אטינגר. בהכשרת התלמידים לקחו חלק גם בוגרי האולימפיאדות הבינלאומיות רז לוטן – סטודנט לתואר ראשון למתמטיקה בטכניון, אסף מעודה – בוגר תואר ראשון ושני בכימיה וסטודנט לתואר שני במחשבים, ורון רפאלי – סטודנט לתואר ראשון בכימיה.

שר החינוך, יואב גלנט, בירך את נבחרת ישראל בכימיה ואמר: “תלמידי ישראל, דור העתיד של המדינה, מגיעים פעם אחר פעם להישגים בינלאומיים יוצאי דופן בתחרויות המדעים. הערכתי הגדולה לרועי פאר, לבר שפר, לרון שפרינץ לוורד יחיא – שהביאו הרבה כבוד וגאווה למדינת ישראל, בפרט בתקופה מורכבת זאת.

גם בשנת תשפ״א נוסיף במשרד החינוך להשקיע ולתמוך בהכשרת הנבחרות הישראליות בתחומי המדעים. זאת לצד פיתוח ושיפור היכולות של כל תלמידי ישראל, בכל חלקי הארץ, ומתן הזדמנות שווה לכל התלמידים למצות את הפוטנציאל שלהם בתחומים שונים״.

מנכ”ל משרד החינוך, עמית אדרי: “מערכת החינוך של ישראל רושמת עוד הישג מרשים במדעים. זכיותיהם של התלמידים באולימפיאדה הבינלאומית בכימיה ובתחרות האירופית בפיזיקה מציבים את ישראל בחזית עולם המדע. ובחזית הזו, נרצה לראות בהמשך גם ייצוג רחב יותר של תלמידות. לאור חשיבותו של הנושא, בכוונתי לקדם יעד חשוב זה. אני מברך את התלמידים שלנו על ההישגים המרשימים, ורוצה להודות לצוות המאמנים המסור שעמל ללא לאות כדי להגיע לרגע החשוב הזה”.

מנכ”ל מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס, אלי פריד: “אני מברך את תלמידי נבחרת ישראל בכימיה, שהביאו כבוד רב וגאווה גדולה למדינת ישראל. גם בימים מאתגרים אלה, בישראל כמו בעולם כולו, תלמידי הנבחרת והצוות המקצועי התמידו באימונים, בהשקעה רבה ובנחישות להצליח, להצטיין ולהגיע להישגים.

מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס ימשיך לקדם בשותפות עם משרד החינוך את הכשרת נבחרות ישראל במדעים תוך השקעה משמעותית והכשרת איכותית, שיסייעו לתלמידים שלנו לפרוץ את הדרך”.

סמנכ”ל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, ד”ר עופר רימון: “נבחרת ישראל בכימיה ייצגה בכבוד את מדינת ישראל ואת מערכת החינוך שלנו. תלמידי הנבחרת עברו בנחישות ובהתמדה דרך ארוכה, רצופה בלמידה, בתרגול ובמאמץ. אנחנו מלאי הערכה ותודה לתלמידים שלנו ומאמינים, שהם צריכים לשמש מודל למצוינות.

נמשיך להשקיע בתלמידים שלנו ולהעניק להם כלים, שיאפשרו להם לכבוש פסגות ולהפוך את ישראל למדינה מובילה בעולם”.

ראש תוכניות הנוער מהפקולטה לכימיה ע”ש שוליך בטכניון, פרופ’ זאב גרוס: ״כל הכבוד לתלמידים שעמדו בגבורה במסע ההכנה המפרך. ההכנות הנרחבות והמעמיקות של המשלחת, בראשות ד”ר איזנה ניגל אטינגר, הקנו לתלמידים את הידע והחוסן הנפשי הנדרש כדי שיפיקו מעצמם את המרב בשעת האמת: מבחן תאורטי של 5 שעות שבמהלכן הם נדרשו לפתור יותר מ-100 שאלות.
למאמץ נרחב זה שותפים גם דיקן הפקולטה לכימיה ע”ש שוליך, פרופ’ מוריס אייזן, ראש המנהל חנה אולשטיין, מרכזת התוכנית שירלי קפלן ומהנדסות המעבדות גבריאלה הלוי ואמה גרץ. תודה מיוחדת לזוכי מדליות אולימפיות בעברם שתרמו רבות מניסיונם וזמנם, אסף מעודה ,רז לוטן ורון רפאלי, שהם כיום סטודנטים בטכניון”.

נציין שבאולימפיאדה האסייתית-אירופאית מנדלייב, שהתקיימה עשרה ימים מוקדם יותר (בהשתתפות 27 מדינות, באופן מקוון גם כן), השתתפו בנוסף לארבעת התלמידים המוזכרים לעיל גם מיכאל בלגולה מהכפר הירוק ואיתמר שטייניץ מרמת השרון. בתחרות זו קטפה נבחרת ישראל 5 מדליות נוספות (2 כסף ו-3 ארד).

1. כככככככל הכבוווווווד לתלמידי נבחרת ישראל במתמטיקה. מקום ראשון !!!!!!! הבאתם לנו כבוד גדווווול. יישר כוח ענק.

2. אלה 7 מופלאים מתוך מיליוני מצביעי שמאל שנתניהו והכלבים שלו קוראים להם אנרכיסטים /שמאלנים/ לא יהודים / מחבלים/ ולא ציונים … במקום להכיל , לקבל ולאחד הוא והכלבלבים שלו מפצלים משסים את האספסוף הפרימיטיבי שלו במפגיני שמאל (שהם ההורים האחים והאחיות) של שבעת המופלאים האלה . יקח המון שנים עד שהעם הזה יתאחד שוב אם בכלל .
    חבל מאד שקומץ פראים שלוחי רסן פרימיטיבים וברברים שונאי אדם (ששונאים גם את עצמם) מנהלים את המדינה .

3. כל הכבוד לנבחרת. אך זה קבוצה קטנה של ילדים שהצליחה כך. רוב הילדים נמצא ברמה מאוד נמוכה של ידע. יש מדינות כמו רוסיה שמאחורי נבחרת יש רבים טיפה פחות ברמה ומאחוריהם עוד ברמה טיפה פחות. כך נוצר צבא שלם של ילדים מצטיינים בעלי יכולת וידע. בישראל יש את הקבוצה הזאת ואין צבא שלם מאחוריהם שמקבלים הזדמנות להתפתח. כמו מאחורי ספוראים מצטיינים במדינות רבות יש חינוך לספורט הרבה עשרות שנים וצבא שלם של ספורטאים ברמות גבוהות.קבוצה הזאת רק מטאוריטים בודדים שאין מאוחריהם צבא של תלמידים ברמה גבוהה. יש פערים ענקיים בין קבוצה הזאת לרוב ילדי ישראל . אין בארץ חינוך למצויינות ורצון לעלות ממוצא של ילדים מבחינת הדרישות וידע. בארץ כמו במדינות עולם השלישי אין רמה טובה במדעים. לימוד חוויתי רק לשם הנאה החליף לימוד להשגים וידע.

4. נפלא.

אבל כמה מאותם סטודנטים יחיו במדינת ישראל בעוד 20 שנה? אני מעריך שמעטים מאד.

5. אכן כבוד גדול למדינת ישראל ושפו למתמודדדים