תיאוריות רבות כבר נכתבו אודות החיוך המסתורי של המונה ליזה – והנה עוד אחת: מומחה צרפתי לאמנות טוען שהאישה שהונצחה ביצירת המופת של צויירה סמוך מאוד להולדת בנה השני

תיאוריות רבות כבר נכתבו אודות החיוך המסתורי של המונה ליזה – והנה עוד אחת: מומחה צרפתי לאמנות טוען שהאישה שהונצחה ביצירת המופת של צויירה סמוך מאוד להולדת בנה השני.
צוות מומחים קנדים בחן את הציור מהמאה ה-16 באמצעות טכנולוגיה תלת-מימדית מיוחדת העושה שימוש באור אינפרה-אדום. המומחים חקרו את השכבות הנסתרות של הציור שמוצג במוזיאון הלובר בפריז.
ברונו מוטין, מהמרכז לשיחזור במוזיאון, אמר שמבחינה מדוקדקת של השכבות התחתיות של הציור עולה שהמונה ליזה לובשת מעל שמלתה כיסוי דקיק ושקוף של גזה.
"כיסוי שכזה מעל שמלה… אופייני ללבוש של נשים במאה ה-16 באיטליה בתקופת הלידה או מיד אחריה. זה משהו שמעולם לא נראה בעבר משום שהציור נחשב לחשוך וקשה היה להבחין בכיסוי", אמר מוטין במסיבת עיתונאים.
"אנו יכולים לומר כעת שהציור של ליאונרדו הוזמן כדי לציין את הולדת בנה השני של מונה ליזה, עובדה שמסייעת לנו להעריך שהוא צוייר בשנת 1503".
המונה ליזה זוהתה בעבר כליזה גרארדיני, אשתו של הסוחר הפלורנטיני פרנצ'סקו די ג'וקונדו. בימי חייה היא ילדה חמישה ילדים.
עוד גילה מוטין שבניגוד לדעה הרווחת, המונה ליזה לא פיזרה את שערה ונתנה לו לצנוח על כתפיה אלא למעשה ענדה סרט בשערה, ורק כמה תלתלים הצליחו לחמוק. "הטענה שהיא פיזרה את שערה עוררה תמיהה בקרב היסטוריונים משום שבתקופת הרנסאנס, רק נערות צעירות ונשים ממעמד נמוך נהגו לפזר את שערן".
6 תגובות
איך הייתה טכנולוגיית 3D במאה ה16
זה מדהים, אבל רק ציור -__-"
שלום לכולם,
למדתי בבולוניה איטליה בין השנים 1973 ל 1977
שם התוודעתי לגילוי מדהים, הכוונה לקשר בין הנושא "דויד"
של מיכלאנג'לו .לבין, "הפיתרון שלו ל -גוש דוצו,"
תגלית זאת ידועה לי, כלומר איך ואיכן הצליח מיכלאנג'לו
להגיע , 1, לדמות 2, לרעיון ה" סיבוב הגאוני בתוך גוש-דוצו.
זוהי תגלית השמורה עימי מזה שנים, ושעשויה לגרום ל- סקופ
לא מבוטל בשדה האומנות.
שלכם אליהו שמש צייר.
שלום לכל המעונינים.
מהיותי צייר מקצועי ידועים לי טכניקות
ושיטות ציור רבות מימי הביניים,
על מנת להבין איך נוצר "החיוך" בציור מונה ליזה,
יש לבחון אספקט חשוב בשיטת העבודה של ליאונרדו, ובעיקר
באופיו, וכן הזמן שנדרש עבורו להשלים ציור זה, [ 4 שנים ]
יש לקחת בחשבון עובדה פשוטה יחסית, שהובהרה לי עצמי תוך
מהלך שיגרתי של ציור. ו על -מנת שההסבר שלי יהיה ברור כל צורכו
עלי להסב את תשומת לבכם לשיטה האופינית כל כך של ליאונרדו
עצמו, [ומכאן המקור = ניסוי ,תהייה , מחיקה ,ושיחזור, ]
מצבים שחזרו על עצמם אצל ליאונרדו , [ראו לדוגמה את הסעודה האחרונה שלו ]
דבר שאיננו מקובל בציור = a fresco ' שבה שינה ,ומחק קטעים שלמים ואף לא
הספיק לסיים יצירה זו, [מה שעזר לסופר דן בראון = צופן דאוינצי לתעתע בקוראים,] ושנגרם בעצם מאופיו של ליאונרדו לשלמות / וכאן אותו תהליך
גם במונה ליזה . מתוך הכרות שלי בציור נתקלתי לא מעט בבעיה בה רציתי
לשנות מבנה, למשל מיקום "הראש " בדיוק כפי שקרה לליאונרדו, וכאן הסביר
את התשובה לחיוך של מונה ליזה, 1 ,הציור היה כבר שלם, 2 ,ליאונרדו לא
היה מרוצה מהתוצאה, 3 ,שינה את מיקום הראש וזוית המבט, =[דבר שניכר
בבירור ברקע שאיננו מושלם וזורם,= [ ראו קו אופק ] 4 , שימו לב ליד שמאל
של מונה ליזה, ניכר בבירור " השינוי " שיזם ליאונרדו כזוית משלימה מבחינה גיאומטרית, [שנקשרת עם צלב -הכוונה ,הממוקם מעל חזה של מונה ליזה ,ושניתן
לראותו בעזרת זכוכית מגדלת, זהו צלב -כיוון=מנחה, בקו ישר עם הסנטר, והזוית =הרצויה למכלןל החדש, 5 , וכאן ההסבר , ומכאן נוצרת האשליה.
ליאונרדו שינה את מיקום- "הראש," , ,אבל לא את החלקים הפנימיים שלו
[ השפתיים ] דבר שאילצו ל-"טפל " בעיניים, – תוך שינוי מיקום ברור זה ותוך
שימת דגש על טכניקת ה-sfumatto שכפו שינוי במבע ה עיניים גרמו ביחד עם
הנטיה הטבעית של הצופה [להתמרכז = דהינו הדבר הראשון שהעין מנסה לראות=
מרכז, כך שנטיה זו של ליאונרדו לפרפקציוניזם גרמה לו לשנות את מיקום
וזוית הראש, ושבעצם גורם להשליה שבחילוף חוזר ,בהתרכזות הצופה בנקודת –
מירכוז-מתחלפת, ובכך הצופה מנסה להתמרכז על חלק א, =השפתיים , כאשר חלק ב
מושך מבט לכיוון העיניים, וחוסר ההגיון שהוא- חוסר -התיאום של הרקע ,[במבט
כללי ] . אם כך שינויים מאוחרים=כפויים גרמו -וגורמים למונה ליזה "לחייך".
שלכם אליהו שמש צייר. כתבה מס 5 נכונה מבחינת האיות. אלי
הוא חייך אל עצמו.
אני פשוט אומר שלאונרדו דווינצ'י פשוט ביקש ממנה לחייך!!!!!!!!