יצחק ניסן מנכ"ל התעשייה האווירית: "אנחנו נותנים מענה לצרכים המבצעיים של צה"ל בחלל, באוויר, בים וביבשה"
שמעון פרס נשיא המדינה על רקע דגם לוויין טקסאר (TecSar) מתוצרת מפעל אלתא של התע"א מקבל הסברים מיצחק ניסן מנכ"ל התע"א (מימין).
"היכולת הטכנולוגית המתקדמת של התעשייה האווירית נותנת מענה לצרכים המבצעיים של צה"ל בחלל, באוויר, בים וביבשה. מוצרינו מסייעים לצה"ל במלחמתו בטרור בגבולות המדינה ומחוצה לה", כך מסר יצחק ניסן, מנכ"ל התע"א ויו"ר דירקטוריון אלתא מערכות לנשיא המדינה שמעון פרס, בעת ביקור שערך הנשיא באלתא, חברה-בת וחטיבה של התעשייה האווירית.
ניסן מסר לנשיא כי: "אלתא היא חברה מובילה ברמה בינלאומית בתחומי מערכות מודיעין והגנה מתקדמות". בשנים האחרונות, ציין ניסן, " נמצאת אלתא בתנופת צמיחה מואצת וקולטת מדי שנה מאות מהנדסים".
מכירות התע"א למחצית הראשונה של 2007 הסתכמו ב-1.623 מיליארד דולר, לעומת 1.319 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 23 אחוזים. צבר ההזמנות של התע"א ל-30.06.2007 הסתכם ב-7.2 מיליארד דולר. כ-87 אחוזים מהצבר הינו לייצוא.
בששת החודשים הראשונים של שנת 2007 הסתכמו מכירות אלתא ב-456 מיליון דולר לעומת 385 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-18 אחוזים. מתוך זה, הסתכמו המכירות לייצוא בתקופה זו ב-414 מיליון דולר לעומת 350 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים של 2006, גידול של כ-18 אחוזים. המכירות לשוק המקומי הסתכמו בששת החודשים הראשונים של 2006 ב-41 מיליון דולר לעומת כ-35 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-17 אחוזים.
אלתא מערכות מתכננת, מפתחת, מייצרת, ומוכרת ללקוחותיה בארץ וברחבי העולם מגוון מערכות ומוצרים בתחום האלקטרוניקה הצבאית. החטיבה פועלת כבית מערכות צבאיות, המבוססות על חיישנים אלקטרומגנטיים (מכ"ם, לוחמה אלקטרונית ותקשורת) ועל טכנולוגיות מידע. מוצרי החטיבה מיועדים ומתאימים לכל זרועות הצבא (אוויר, ים ויבשה), בעיקר לצרכי מודיעין, סיור ותצפית, התרעה מוקדמת ובקרה, מיגון והגנה, גילוי ואיכון מטרות ובקרת אש.
10 תגובות
לווין TECSAR תוכנן ויוצר בחברת מבת של התעשיה האוירית. ישר כוח . חברת מבת נחשבת למומחה העולמית בתחום לווינים קטנים בעלי יכולות מיוחדות.
מבת הזמינה את מערכת המכם שהורכיבה בלווין מחברת אלתא שהיא בעלת שם עולמי בתחום המכמים.
jetman איפו עשו את התקשורת של הלווין זה שמעביר את התמונות לכדור הארץ
לאלעד ג.
טענתך מוזרה ולדעתי שגויה
מה שהורכב באלתא זה המערכות במקטע המטעד. אולי לזה התכוונת כשכתבת "בנוסף למכמ" ואולי התכוונת "בנוסף לאנטנה". ברור שהמכ"מ הוא יותר מאשר האנטנה, וכולל יחידות נוספות הנמצאות במקטע המטעד.
אבל מקטע ה BUS, שהוא המקטע הגדול, זווד כולו במבת, אשר תכננה את כל הלויין, ואת מבנה מקטע המטעד, ואחראית לכל מכניקת השיגור וההיגוי בחלל, לניסויים המכניים והתרמיים ועוד ועוד. עם כל הכבוד לאלתא, לא היא יצרן הלויין אלא מבת. הביטוי המוזר שלך "באופן פורמלי" תמוה ביותר. לויין מרכיבים באופן פיזיקלי לגמרי, ואין כאן שום דבר "פורמלי".
לאלעד שגיא.
אומנם באופן פורמאלי הלווין הורכב במבת, אבל רב מכריע של המערכות (בנוסף למכם) תוכנן הורכב ונבדק באלתא.
בברכת שנה טובה וגמר חתימה טובה אלעד
שמעון פרס משחק אותה איש החזון.
מתעניין במה מתעסקת היום התעשיה המתקדמת ואחר כך הולך לעיתון וכביכול משמיע את ה"חזון" שלו לעתיד.
למעשה פרס הוא איש העבר.
ההודעה נשלחה ע"י לשכת הדובר של התעשיה האווירית ופורסמה כלשונה, הם הבעלים של שני המפעלים וכנראה שחשוב להם להדגיש דווקא את אלתא.
אבי שלום,
כבר פעם שניה שאתה לא מדייק לגבי יצרן הלווין.
הלווין מיוצר במפעל מבת חלל!
מדוע אתה מתעקש לתת קרדיט לאלתא כייצרני הלווין, לאחר שאתה בעצמך הודית בכתבה הקודמת כי למעשה הם רק יצרני המטעד וכי מבת היא הקבלן הראשי.
אני דורש לתקן לאלתר את הכתבה הזאת ואת הקודמת, ומקווה שבעתיד תקפיד יותר על מתן קרדיט לאנשים הנכונים.
כי כתבתי במפורש שהיא מגיעה תוך חמישה ימים ואתה במקום לקרוא, מעדיף לשאול בתגובה לכתבה לא רלוונטית. מחר אחכה לצילומים ואדווח. עם כל הכבוד יש עוד נושאים, גם ככה העליתי את מספר הדיווחים ביום מ-3 ל-5 ואפילו 6, אני גם צריך לעבוד בעבודות שאני מתפרנס מהם
לאבי עורך האתר לידיעתך החללית היפנית אמורה להגיע מחר לירח תשוב ותעדכן ואל תמחוק את התגובות שלי מדוע אתה עושה את זה
לפעמים אני תוהה , מה מעורר בחילה יותר? צירוף המילים :"הנשיא שמעון פרס" או צירוף המילים:"הנשיא אחמדי נג'אד" ?