תקווה מחודשת להאבל – ועדה של האקדמיה למדעים תומכת בטיסת תחזוקה מאוישת

מומחים אומרים, כי על נאס”א לעשות כל שביכולתה כדי לשלוח משימת הצלה לטלסקופ החלל

הלן פירסון , Nature

טלסקופ החלל האבל

כתובת ישירה לדף זה:

צוות של מומחים ייעץ לנאס”א ביום שלישי לא לשלול את האפשרות של שליחת אסטרונאוטים לתקן את טלסקופ החלל האבל.

הצוות הוקם לבקשת נאס”א על ידי האקדמיה הלאומית של ארצות הברית במטרה לייעץ לסוכנות מהי הדרך להאריך את חייו של הטלסקופ המזדקן. האסטרונומים רואים בהאבל מתקן חיוני למעקב אחר חורים שחורים מרוחקים וגלקסיות צעירות, וכמו כן לליקוט רמזים על לידת היקום.

מנהל נאס”א, שון או'קיף (Okeefe), אמר בחודש ינואר, כי שליחת אסטרונאוטים לתקן את הטלסקופ הינה משימה מסוכנת מדי לאור אסון הקולומביה בשנה שעברה. לאחר מחאה נמרצת מצד מדענים ופוליטיקאים, הסוכנות אמרה, שייתכן שתשלח משימה רובוטית לתיקון ההאבל.

הדו”ח החדש, שיפורסם בגרסתו הסופית מאוחר יותר בקיץ או בסתיו, טוען כי עדיין ישנן כמה שאלות פתוחות בנוגע למשימה רובוטית. הדו”ח ממליץ לנאס”א להמשיך לבדוק את שתי האפשרויות, משימה רובוטית ומשימה אנושית. “שמירה על שתי האפשרויות פתוחות היא הדבר הזהיר לעשות,” אמר לואיס לנזרוטי (Lanzerotti), יושב ראש הצוות ויועץ למעבדות בל בניו ג'רזי, במסיבת עיתונאים ביום שלישי אחר הצוהריים.

הדו”ח אומר, שלא ניתן לקבל החלטה לכאן או לכאן בטווח של שנה לפחות, אך מפציר בנאס”א להתחייב לשליחת משימה להאבל כדי להאריך את חייו. “אני מאמין שאו,קיף יתייחס לדו”ח שלנו ברצינות,” אמר לנזרוטי.

צוות המומחים פרסם את הדו”ח הזמני, כיוון שקיים צורך דחוף לשלוח משימת תיקון להאבל על מנת להחליף את הסוללות המתרוקנות שלו ולייצב את הג'יירוסקופים שעל סיפונו. לנזרוטי אמר, כי היכולות והאפשרויות העומדות בפני משימות רובוטיות ומאוישות לתיקון או החלפת מכשירים על האבל תטופלנה בדו”ח הסופי.

תרגום: דיקלה אורן