תחנת החלל הבינ”ל: ההליכה בחלל נקטעה בשל תקלה

מלכתחילה היו התנגדויות רבות לכך ששני האסטרונאוטים יעזבו את התחנה וישאירו אותה ריקה * חליפת החלל של הקוסמונאוט הרוסי התחממה והתמלאה אדים זמן קצר אחרי יציאתו לעבודות מחוץ לתחנת החלל. מקור התקלה: צינור עקום. טייס החלל לא נפגע

מערכת וואלה! וריכוז ממקורות נוספים

קישור ישיר לדף זה:

אנשי נאס”א שהתנגדו ועיכבו במשך זמן רב את יציאת שני דיירי תחנת החלל למבצע הדורש שהות בחלל, כנראה ידעו על מה הם מדברים. במשך כחודש עיכבה נאס”א את היציאה לחלל בשל חשש להשאיר את התחנה ריקה. כעת מתברר שהיתה להם סיבה לחשוש.
תקלה בחליפת חלל גרמה אמש לטייסי תחנת החלל הבינלאומית “אלפא” לקצר הליכה בחלל. השניים, אמריקאי ורוסי, יצאו לרחף בחלל למשימה שתוכננה להימשך חמש וחצי שעות כדי להתקין ציוד לניסויים מדעיים מחוץ לתחנה.
במהלך העבודה דיווח הקוסמונאוט הרוסי, אלכסנדר קלארי, כי החליפה שלו מתחממת ומתמלאת אדים עד היווצרות מים בתוכה. מחדר הבקרה בסוכנות החלל הרוסית הורו לו לחזור מיד לתחנה. זמן קצר אחר כך הצטרף אליו עמיתו האמריקאי, מייקל פואל. השניים שבו בשלום לתחנה ללא פגע.
מבדיקה שערכו בחליפתו של קלארי התגלה כי אחד הצינורות המווסתים את הטמפרטורה התעקם וגרם לתקלה.

בתוך כך, עוכבה היום בשנית שיגורה של החללית האירופית “רוזטה” אל כוכב השביט צ'וריימוב גראסימנקו. החללית אמורה להנחית עליו גשושית מחקר. המסע למרחק של חמישה מיליארד קילומטרים אמור להימשך עשר שנים. אתמול בוטל השיגור מצרפת בגלל רוחות עזות. היום נדחה השיגור אחרי שאותרה פיסת חומר בידוד שניתקה כנראה ממיכל הדלק הראשי.

ידען תחנת החלל הבינלאומית