סיקור מקיף

תוחלת החיים של רכבי המאדים תוארך פי 2.5

הרכבים יפעלו 150 ימים יותר מתשעים הימים שתוכננו להם

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/roversextend.html

ספיריט ואופורטיוניטי, שני הרכבים הרובוטיים הפועלים על מאדים יעבדו עד 240 ימים על כוכב הלכת האדום, כ-150 ימים יותר ממה שתוכן להם במקור. מהנדסי המשימות ניתחו את נתוני הכוח של שני הרכבים שהראו כי הם ביצועיהם טובים בהרבה מזו שציפו לה.
פירוש הדבר, שהרכבים יכולים להמשיך לנדוד על מאדים ולחקור עוד סלעים מעניינים רבים.
המדען המוביל בפרויקט, פרופ' סטיבן סקוירס, הוא זה שהכריז זאת בשיחת וידאו לכנס העוסק במאדים ואשר התקיים בלונדון. ואולם צוות המשימה הוסיף כי ההערכה הראשונית שלו אודות תנאי הסביבה במאדים וביצועי הרכבים היתה שמרנית ביותר.
הרכבים משתמשים באנרגית השמש לצורך הטענת הסוללות, שימוש בקולטי שמש משולשים היושבים במאוזן סביב המותניים שלהם. קולטי השמש הללו הוכחו כיעילים.

בעיית התחממות

בנוסף, הרכבים לא נדרשים להשתמש בכל הכוח שלהם לחימום משום שאקלים המאדים היה חם יותר מזה שהרכבים הוכנו אליו בעת התכנון.
ספיריט ואופורטיוניטי יוכלו כעת להשאר זמן רב יותר על פני השטח של מאדים ולבצע ניסויים, כמה מהם קיבלו משנה חשיבות לאחר הגילוי של עדויות לכך שמאדים היה פעם סביבה רטובה שיכלה לתמוך בחיים אם אלו התקיימו שם.
“הם יוכלו לנסוע למרחקים ארוכים יחסית מאתרי הנחיתה ולבחון סוגים שונים של קרקע, ומגוון סוגים של תצורות גיאולוגיות.” אמר ג'ייק מאטייביץ', מהנדס עוזר במעבדה להנע סילוני של נאס”א. “יהיו קרוב לודאי עוד נסיעות על אדמת מאדים בעתיד הקרוב.”
הוא הוסיף כי 240 ימי מאדים זו הערכה טובה אך היא יכולה להשתנות אם סביבת מאדים או בריאותם של הרכבים ישתנו.
אופורטיוניטי סבל מאובדן כוח בשל מחמם מקולקל בזרוע הרובוטית שלו מאז נחת ב-25 בינואר ואולם מאטייביץ' מתכנן להסיר את מקור הכוח של המחמם למשל חלק מהלילה ובכך לגרום לקירור הזרוע.

לידיעה בבי.בי.סי
ידען מאדים – משימות נוכחיות

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~788668805~~~16&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.