רעיון למתנה? קבורת חלל

קישור ישיר לדף זה:

לאלה המחפשים מתנה יוצאת דופן, מה בדבר קבורת חלל?! חברת “Celestis” בע”מ מיוסטון טקסס, שב-1997 אירגנה את שילוחם לחלל של שרידיו של כוכב הפופ טימותי לירי, מתכננת לשגר באפריל מרוסיה כ-150 מכלים מלאים באפר של בני אדם, כחלק מהמטען בלוויין “קוסמוס-1”.

המכלים, שימולאו ב-1 עד 7 גרם אפר אנושי, על פי העדפת הלקוח, יחוגו בחלל יחד עם ציוד לשידור נתונים ויקיפו את כדור הארץ למשך 156 שנים לפני שיחדרו בחזרה לאטמוספירה ויישרפו כמו כוכב נופל. המחיר נע מ-995 דולר עד 5,300 דולר, תלוי בגודל המכל.

אם לא תצליחו להספיק לשיגור באפריל אל תדאגו. החברה מקבלת הזמנות גם לשיגורים מאוחרים יותר.

ואם קבורת החלל לא מלהיבה או לא מספיקה לכם או לבני משפחתכם, החברה יכולה לארגן גם שידור רדיו לחלל העמוק, שיישלח לכוכב הנקרא על שמך – וכל זאת תמורת 24.95 דולר בלבד. “מוצר הקריאה הקוסמית מאוד פופולרי”, אומר נשיא Celestis, צ'ן טייסור.

תמורת 12,500 דולר מציעה החברה “קבורת ירח”, שבה מכל נישא על גבי רכב חלל המיועד למשימות לירח. ב-1998 נשאה החללית “Lunar Prospector” של נאס”א חלק משרידיו של המדען ומגלה כוכבי השביט ד”ר יוג'ין שומייקר. חלק מהחללית עם השרידים של שומייקר התפרק ונשרף עם הנחיתה על הירח.

החבילות שמציעה Celestis צוברות פופולריות בקרב אלה המחפשים אחר המתנה הייחודית באמת, חובבי חלל או אלה המשתוקקים להינתק מכבלי כדור הארץ במותם. “האם אתם חושבים שאבא יעדיף עניבה חדשה או לזכות בחיי נצח כחלוץ חלל?” נאמר באתר האינטרנט של החברה www.celestis.com.

החברה מתכננת לשלוח את המכלים שלה ב-2004 על גבי שניים או שלושה לוויינים; בשנים 2001-1998 השתמשה החברה רק בלוויין אחד בכל שנה. הלוויינים, שכללו את “פגסוס” ו”טאורוס”, משוגרים בדרך כלל מבסיס חיל האוויר האמריקאי ואנדנברג בסנטה ברברה קליפורניה, אם כי חלקם שוגרו גם מהאיים הקנריים ומרוסיה.

ידען האדם והחלל