סיקור מקיף

רכבי שטח רובוטיים יוכלו להציל חיילים בשדה הקרב

טכנולוגיות הויזואליזציה והאחסון של SGI מאפשרת לרכבי שטח רובוטיים לנווט עצמאית בתנאי שטח קשים

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/robotscars060905.html

במסגרת פרויקט מחקר ופיתוח של רכבי שטח רובוטיים אוטונומיים הכריזה הסוכנות האמריקאית לפרויקטים מתקדמים בביטחון(DARPA) על תחרות מבחני שטח שנועדה להדגים את יעילותם של רכבי שטח אוטונומיים בנווט עצמאי בתנאי מדבר קשים ללא נוכחותם של נהגים בשר ודם. באמצעות מבחני שטח אלה מתכוונת סוכנות DARPA להאיץ את המחקר והפיתוח של רכבי שטח רובוטיים שיסייעו בהצלת חייהם של חיילים בשדה הקרב.

שתי מערכות גראפיות של סיליקון גראפיקס (NYSE: SGI) מדגם Silicon Graphics Prism™ מבוססות לינוקס ומעבדי איטניום 2 של אינטל יספקו את כוח המחשוב ויכולות הויזואליזציה לצוות האדום המתמודד בתחרות שתיערך ב- 8 באוקטובר 2005 במדבר Mojave. המערכות הגראפיות בעלות שני ערוצים גראפיים כל אחת יאפשרו את תכנון הדרך המהיר ביותר לשני הרכבים הרובוטיים של הצוות שיתחרו במרוץ ה- 150 מייל ויכלול מכשולים טבעיים ומלאכותיים. שילוב של מידע קיים אודות נתוני שטח עם נתונים שיתקבלו ממערכת GPS ומחיישנים בהם מצויידים הרכבים עצמם יאפשר לצוות האדום לזהות את הנתיב הטוב ביותר ולהתגבר על המכשולים לאורך הדרך.

תמונות לווין של הדרך יאוחסנו על גבי מערך אחסון בנפח של 10 טרה בייט מדגם
SGI® InfiniteStorage TP9500 שלSGI ו- Engenio. נתוני שטח של אלפי קילומטרים מאתר המרוץ שבמדבר נבאדה. יאוחסנו מראש על גבי מערך האחסון כאשר את מסלול המרוץ כולו “תריץ” סימולציה על גבי מודל פני השטח של המרוץ – כל זאת כדי לתכנן את המהירות והנתיב האופטימאליים ולהבטיח לכלי הרכב את המסלול הטוב והיעיל ביותר. רמת הביצועים הגבוהה של פתרון האחסון TP9500 תאפשר לצוות האדום לעבד את הנתונים שיתקבלו מהלוויין ולמפות את הנתיב הסופי במרוץ.

טכנולוגיות הויזואליזציה והאחסון של SGI מאפשרות לצוות “האדום” המתחרה מטעם אוניברסיטת Carnegie Mellon University להוביל בתחרות. 40 צוותים, כולל הצוות האדום, נבחרו ע”י DARPA מתוך 118 מתמודדים שעלו לשלב חצי הגמר של תחרות ה- 2005 DARPA Grand Challenge לרכבי שטח אוטונומיים. המסלול ייחשף בפני הצוותים המתמודדים רק שעתיים לפני תחילת המרוץ ולכן היכולת לתכנן במהירות, באפקטיביות ובדייקנות את נתיב הנסיעה הטוב ביותר תהווה יתרון אסטרטגי להצלחה במרוץ. הצוות שפיתח את רכב השטח שיסיים ראשון את המסלול תוך 10 שעות יזכה בפרס של 2 מיליון דולר

פול טמפל, מנהל פיתוח עסקי בכיר ב- SGI: “למרות שמטרת המרוץ היא להאיץ מחקר ופיתוח ברכבי שטח אוטונומיים עבור שימושים צבאיים, עבודתו של הצוות האדום תסייע גם לפיתוח רכבי שטח רובוטים חדשניים לשימוש אזרחי ומסחרי בעתיד. אנו נרגשים לתרום לחדשנות זו באמצעות היכולת של SGI המאפשרת לעבד במהירות ולהציג ויזואלית טרה בייטים רבים של נתוני שטח, ולהקנות לצוות האדום כלי עוצמתי ותובנה בתכנון נתיב המרוץ. הפרודוקטיביות של הצוות האדום השתנתה באמצעות יכולות הבזק של ה- Prism להעלות מערכי נתונים בקצב של ג'יגה בייטים רבים בשנייה, מה שישרת את הצוות ב'שעת הזהב', לפני ה- DARPA Grand Challenge כשהזמן הוא העיקר”.

ידען הרובוטיקה
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~238709388~~~179&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.