קוקאין ואקסטזי גורמים למוטציות

חוקרים איטלקים טוענים כי צריכת הסמים לאורך זמן גורמת לפגיעה הולכת וגדלה בדי.אן.איי. מנתוני האו”ם עולה: עלייה של 70% בשימוש באקסטזי וקוקאין בין השנים 1995-2000

רויטרס, מערכת וואלה!

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/motationcocain.html

קוקאין ואקסטזי מעוררים מוטציות גנטיות, כך עולה ממחקרם של חוקרים איטלקים. “קוקאין ואקסטזי הוכחו כמסוכנים יותר ממה שדמיינו עד כה”, הסביר ג'ורג'יו ברונזטי, ראש המחלקה למחקר ביוטכנולוגי במרכז המחקר הלאומי באיטליה. “הסמים האלה, פרט להשפעה הטוקסיקולוגית שלהם תוקפים את הדי.אן.איי ומשנים את החומרים התורשתיים. זה מאוד מדאיג לגבי התוצאות של זה בקרב דורות העתיד”, אמר ברונזטי.

במחקר שנערך במשך שלוש שנים נכתב כי ניסויים שנעשו בבעלי חיים הוכיחו קשר ישיר בין צריכת אקסטזי וקוקאין להשפעות על הדי.אן.איי. “במילים אחרות ככל שצריכת הסמים נמשכת לאורך זמן רב יותר כך הנזק לדי.אן.איי גדול יותר”, הסביר ברונזטי.

מנתונים שפירסם האו”ם בספטמבר עולה כי השימוש באקסטזי גדל ב-70% בין השנים 1995-2000. עוד התפרסם כי האקסטזי והאמפטמינים החליפו את הקוקאין וההרואין כסכנה הנרקוטית הגלובלית הגדולה ביותר.

ידען המוח