אבי בליזובסקי
קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/amos2update301203.html
צוות התעשיה האווירית המפקח על הלווין עמוס 2 דחה את ההצתה שיועדה ליום ב' בשעה 06:00. כך אומר לאתר הידען, צבי קופלמן, ראש מינהל לוויני תקשורת במבת-חלל.
לדברי קופלמן, הצוות העריך כי מועד זה לא היה המועד האופטימלי להצתה, וכי הצתה במועד זה תהיה בזבזנית מבחינת צריכת הדלק.
יש לציין כי בעת העלאת הלווין עמוס 1 למסלולו ב-1996, הצליחו אנשי התעשיה האווירית בזכות תזמונים נכונים של ההצתות שנועדו להעלות את הלווין בכל פעם למסלול מעגלי יותר וגבוה יותר, לחסוך דלק. חסכון זה איפשר הארכת משך חיי הלווין בשנתיים נוספות, דבר ששווה הרבה כסף בחוזים מול חברות התקשורת.
“עמוס 2”, ששוגר במוצאי שבת מאתר הטילים שבבייקנור, קזחסטאן, התנתק כשבע שעות לאחר שיגורו ממשגר הלוויינים הרוסי “סויוז” והוא נע באמצעות האינרציה בחלל במהירות של 7000 מ' לשנייה ומשלים כל סיבוב ב-12 שעות.
כשיגיע למקום הקבוע בחלל תשתווה מהירותו של “עמוס 2” למהירות הזויתית של כדור הארץ; כך שהלוויין יישאר, יחסית לכדור הארץ, תלוי באותו מקום ללא תנועה.
במהלך השבוע הקרוב יופעלו מנועיו של “עמוס 2” מספר פעמים. בפעילות זו יצרכו מנועי הלוויין כ-450 ק”ג דלק מתוך כמות של כ-750 ק”ג דלק המצויים במיכליו. שאר כמות הדלק תנוצל במהלך 12 השנים הבאות כדי להחזיר את הלוויין למסלולו במקרה של סטייה.
ידען עמוס 2
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~723792065~~~151&SiteName=hayadan