סנטורית: ביטול תקציב למשימת האבל מנוגד לחוק

אסטרונומים וסנטורית חידשו את הקריאה לבצע משימת תיקון לטלסקופ החלל האבל המזדקן, למרות שלפי התקציב שהגיש הממשל, הוא היה רוצה לראות את האבל מת במסלול

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/hubble130305.html

הסנטורית ברברה מיקולינסקי, דמוקרטית ממרילנד שבה שוכן המכון המדעי של טלסקופ החלל ומרכז גודארד של נאס”א אומרת כי הסרוב של סוכנות החלל לעבוד על הכנת המשימה לתיקון האבל מנוגדת לחוק. כך מוסרות סוכנויות הידיעות.
במכתב למנהל בפועל של נאס”א, פרד גרגורי, הזכירה מיקולניסקי כי הקונגרס הקצה 291 מיליון דולרים לשנת התקציב 2005 למשימת השירות להאבל. “היית מצפה מנאס”א להמשיך בכוונת הקונגרס ולהוציא את כל הסכום השנה לצורך אימוני האסטרונאוטים והכנות הנדסיות הדרושות לבצע את המשימה בהאבל”. כתבה.
ממשל בוש מתנגד למשימת שירות מאויישת כפי שבוצעה בעבר בידי אסטרונאוטים במעבורת. המנהל היוצא של נאס”א, שון אוקיף טען שהוא לא רוצה לסכן את חייהם של האסטרונאוטים. איגוד האסטרונומיה האמריקני הוסיף אף את חתימתם של אסטרונומים בכירים על המכתב הקורא לשנות את ההחלטה של נאס”א. “טלסקופ החלל האבל היה היהלום שבכתר בתוכנית המדעית של נאסא במשך למעלה מעשור” כותבים אנשי האגודה בהודעה שהוציאו. “העובדה שמשימת השדרוג כבר תוכננה והציוד כבר נבנה, עושה את ההחלטה קשה לתפיסה”.
המרוויחות העיקריות בהצעת התקציב היו תוכנית המעבורת, תחנת החלל הבינלאומית והתוכנית לבניית חללית שתחליף את המעבורת. זאת בהתאם לתוכניתו של הנשיא בוש לחזור לירח ולשגר בני אדם למאדים.

לידיעה בסי.אן.אן