סדרה חדשה: במסע מסביב לגלקסיה בבי.בי.סי פריים עם תרגום

תשודר בערוץ בי.בי.סי.פריים החל משבת 26.4.03 בשעה 20.30 עם תרגום לעברית

אבי בליזובסקי

הודעה זו נמסרה מטעם הערוץ. אם וכאשר אצפה בפרק, אוסיף את התרשמותי.

הודעת הערוץ

שחקן הקולנוע סאם ניל לוקח את הצופים למסע מרהיב ומלהיב מסביב לגלקסיה שלנו ומעבר לכך, בסדרת התעודה 'חלל'.

הסדרה 'חלל' משתמשת באנימציית מחשבים מתקדמת כדי להביא לחיים את היקום וכוכביו – מהעננים העצומים בהם כוכבים נולדים, ועד “זוללי” כוכבי הלכת – החורים השחורים. היופי והכוח העצום של היקום מתגלה בעזרתם של תמונות מדהימות מטלסקופים משוכללים הנמצאים מסביב לעולם ומהחלל עצמו.

במהלך הסדרה נפגוש מומחים ומדענים החוקרים חלק מהשאלות המהותיות ביותר של חקר החלל: פרופסור פול דריק, לורנס קראוס, רוברט זוברין, ופרופסור בריאן בויל.

חומר כוכבים – כל החיים על גבי כדור הארץ, כולל בני אנוש, מגיעים מהחלל – כל מולקולה של גופינו נוצרה באופן שאין להעלותו על הדעת מענן מימן גדול שנוצר ע”י המפץ הגדול. אולם יתכן והשורשים שלנו הם יותר מאוחרים מכך – קיימות טענות מדעיות שגורסות שהחיים הגיעו לכדור הארץ ע”י מטאורים.

להישאר בחיים – סאם ניל מגלה כיצד אסונות בחלל מאיימים באופן ממשי על הכוכב שלנו, ומה יכולה להיות התוצאה אם אסטרואיד ענק יגיע למסלול התנגשות עם כדור הארץ.

חורים שחורים – סאם ניל לוקח אותנו לתוך העולם המפחיד של “מפלצות היקום האולטימטיביות”, ובודק מה יקרה עם כדור הארץ “יפגוש” בחור שחור.

האם אנחנו לבד? – סאם ניל יוצא למסע מהאוקיינוס של ירח זר ועד עולמות נסתרים אחרים ברחבי היקום כדי לנסות ולענות על אחד מהשאלות המסקרנות ביותר את האנשים – האם קיימים חיים נוספים מלבד בכדור הארץ?

עולמות חדשים – במשך חמישה מיליון שנים השמש “מזינה” את כדור הארץ, אך יום אחד, מיליוני שנים בעתיד, היא תהרוס את עולמנו ואת עצמה. סאם ניל לוקח את הצופים למסע אל עבר בתים אפשריים בעתיד כמו מאדים.

ללכת באומץ – פחות מ- 50 שנים מאז לקחנו את הצעד הראשון בחלל, ומאז אלפי טילים ומאות חלליות עזבו את כדור הארץ וטסו לחלל. אך הגיע הזמן לחשוב מחדש על דרך תובלה, אם אנחנו רוצים שבני האדם יגיעו אי פעם לחלל עמוק. הפרק האחרון בסדרה חוקר רעיונות עתידנים כמו כוח הנעה יוני, קפיצות גלקסיות, והשימוש בחורי תולעת כדי לנסות “ולרמות” את הזמן והמרחב.

6 פרקים משך כל פרק 29 דקות. הסדרה תשודר בימי שבת החל מה- 26 באפריל, בשעה 20:30, עם תרגום לעברית.

לאתר הסדרה