נתוני הגנום האנושי שבידי סלרה ישוחררו לפרסום חופשי

כאשר יאוגדו שני הרצפים – הפרטי והציבורי יווצר בסיס נתונים שיוכל לסייע במציאת סיבות גנטיות מדויקות למחלות רבות

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/dna190204.html

בסיס הנתונים הגנטי של האנושות, שנאסף על ידי מדעני החברה הפרטית סלרה-גנומיקס עומד להיות משוחרר לציבור הרחב. סלרה השלימה טיוטא של הגנום האנושי לפני שלוש שנים בערך באותו הזמן כמו קבוצת המדענים המתחרה שפעלה במימון ציבורי ואשר פרסמה אף היא טיוטא משלה. שתי הקבוצות הודיעו על פריצת הדרך באירוע משותף שהתקיים בבית הלבן.
המומחים אומרים כי שתי הגרסאות של קוד הגנום האנושי משלימות זו את זו ויוצרות בסיס נתונים שבו ניתן יהיה למצוא גורמים גנטיים למחלות רבות.

בעת ההכרזה ב-2001, היא הוצגה כהישג חשוב של המדע, ואולם הרצף הגנטי של סלרה היה זמין רק למנויים משלמים של בסיס הנתונים. בסיס הנתונים המתחרה, פרוייקט הגנום האנושי (HGP) פורסם לציבור הרחב. כעת עומד להצטרף אליו גם בסיס הנתונים של סלרה בבסיס הנתונים המקוון GenBank.
שני הרצפים השתמשו בטכניקות שונות כדי להגיע לתוצאות. סלרה השתמשה בטכניקה הקרויה shotgun. ב-HGP השתמשו גם בה וגם בטכניקה נוספת.
במאמר שיופיע בגליון הקרוב של Proceedings of the National Academy of Sciences, כותב קרייג ונטר, שהוביל את הקבוצה של סלרה כי לרצף של סלרה יש יותר סדר וכיוון, בעוד לרצף של HGP יש כיסוי טוב יותר של קטעי DNA החוזרים על עצמם.

ידען הגנום האנושי