נתגלו חיידקים בגובה 16 ק”מ באטמוספירה

אם התגלית הזאת תאושש – יתכן שמדובר ב”פצצה אמיתית”. בשלב זה היא רק יצרה מחלוקת-חוקרים.

צוות בין-לאומי של מדענים הודיע על גילוי המיקרו-אורגניזם החי הראשון באטמוספירה העליונה (הסטרטוספירה) – בגובה של 16 ק”מ. הם טוענים שיתכן כי מקור החיידק בחלל החיצון. הוא נתגלה באמצעות בלון-מחקר. יתכן ש”התמקם” שם בגלל שביט שחלף באותה שיכבת אטמוספירה המקיפה את כדור הארץ.

החיידק, נטען בדיווח המדענים, איננו דומה לחיידקי כדור הארץ. צוות ביולוגים בוחן אותו עכשיו מכל כיוון ובשלב זה לא נמסרים פרטים נוספים. בעבר נמצאו נבגי פטריות חיים בגובה 11 ק”מ.

על התגלית מסר מדען ממוצא הודי צ'אנדרה וקראמה-סינג מאוניברסיטת קרדיף, בוולס, בראיון לסי.אן.אן. אלא שחוקרים המכירים אותו אישית טוענים שעד שלא תאושר ההודעה, ראוי להטיל בה “ספק מסויים” משום שהמוניטין של החוקר ההודי, שנוי במחלוקת. בעבר ניסה לטעון שגרגרי האבק הבין-כוכבי הם “חיידקים מיובשים” – ולא הצליח לאמת זאת.
גם הפעם מיהר מרכז המחקר “איימס” של נאס”א בקליפורניה להגיב על הודעת סינג: “יש לקבלה במידה מסויימת של הסתייגות וסקפטיות. 16 ק”מ מכדו ר הארץ איננו מרחק גדול מדי מכדי שחיידקים ארציים יתמקמו שם. הם גם עשויים להיות שם במצב רדום מיליוני שנים. חיידקים וחומר אורגני בכלל, יכולים להיות מושאים לחלל ומופצים במערכת השמש, באמצעות מטאורים ושביטים”.