ננופאס הישראלית תשתף פעולה עם גלקסו סמיתקליין בפיתוח כלי להעברת תרופות דרך העור

ננופאס הישראלית תשתף פעולה עם גלקסו סמיתקליין בפיתוח כלי להעברת תרופות דרך העור; החלה בגיוס 5 מיליון דולר

חברת המכשור הרפואי הישראלית ננופאס (Nanopass), המתמחה בפיתוח כלים להעברת תרופות, חתמה על הסכם שיתוף פעולה מחקרי עם ענקית התרופות גלקסו סמיתקליין.

במסגרת השת”פ, גלקסו סמיתקליין, שהינה חברת התרופות השנייה בגודלה בעולם והראשונה בתחום החיסונים, תספק את החומרים, וננופאס תספק את הכלי להעברתם. השת”פ נועד לביצוע אופטימיזציה של פלטפורמת ה-MicroPyramid של ננופאס, להעברת חיסונים דרך העור.

טכנולוגיית ה-MicroPyramid הינה מעין שבב סיליקון עליו מוטבעות עד 100 מיקרו-פירמידות חלולות שאורכן פחות מחצי מילימטר ורוחב הקצה החד שלהן קטן ממיקרון. כל מיקרו-פירמידה משמשת כמחט קטנה דרכה ניתן לדחוף חומר חיסוני “לרוחב” בצורה אפקטיווית וללא כאב. החומרים מוחדרים לעור, ומשם חודרים בדיפוזיה למחזור הדם. לטענת החברה, במקרה הגרוע ביותר הטיפול מורגש כגירוד קל.

ה-MicroPyramid מותאמת להעברת תרופות עם משקל מולקולרי גבוה, כגון תרופות מבוססות חלבון כאינסולין. על פי החברה, במרבית החומרים מסוג זה, מחטים קונוונציונליות גדולות מדי לביצוע ההחדרה, ופלסטר טרנסדרמלי (Transdermal Patch) או טכנולוגיות כימיות אינן מסוגלות להעביר באופן יעיל מולקולות גדולות.

המחקר המשותף עם גלקסו סמיתקליין נועד להביא את זמן התגובה של הגוף לשימוש ב-MicroPyramid לרמה השווה לזמן התגובה של הגוף לטיפול במזרק רגיל.

לדברי יזם ננופאס, ד”ר שוקי ישורון, קיים פוטנציאל לכך שהטכנולוגיה תאפשר שימוש בכמות קטנה יותר של אנטיגן, על מנת להביא לאותה התגובה החיסונית ולשיפור מידת ההגנה החיסונית, על ידי הפעלה מקבילה של מספר מסלולים במערכת החיסון.

ננופאס מחיפה נוסדה בשנת 2000 על ידי ישורון במסגרת חממת ניות. החברה גייסה השקעת סיד מקבוצת האחים עופר. לננופאס חמישה שיתופי פעולה אקטיוויים במספר אפליקציות. לדברי מנכ”ל החברה, ד”ר יותם לוין, ננופאס החלה בגיוס של 5 מיליון דולר, מקרנות הון סיכון מתמחות ישראליות וזרות.

ידען ננו טכנולוגיה