סיקור מקיף

נאס”א צמצמה טווח הגורמים לנפילת הקצף בטיסת הדיסקוורי

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/shuttle081005.html

נאס”א צמצמה את טווח הסיבות האפשריות להשירת גושים גדולים של קצף בידוד מהמכל החיצוני במהלך שיגור מעבורת החלל דיסקווארי ביולי 2005.
הסוכנות מאמינה כי עובדים חתכו חריץ או פגעו קלות בקצף כאשר הכנו את המכל לשיגור.
“הקצף, שלרוב אין נוגעים בו לאחר התקנתו, קיבל נגיעות”, אמר המנהל החדש של תוכנית המעבורות, וויין הייל לסוכנות הידיעות אסושיאטד פרס.
נפילת הקצף גם בטיסה האחרונה גרם למשבר בסוכנות מכיוון שמדובר בחזרה על התקלה שגרמה לאסון קולומביה ולהסתמכות על רוסיה להעלאת אטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית.
במהלך שיגור הדיסקוורי, נפל קצף בידוד מרמפת איזור הטענת האוויר “protuberance air load” (PAL), המגינה על הכבלים מקריעה בידי זרמי אוויר חזקים במהלך השיגור.
למרבה המזל, הקצף לא פגע במעבורת כפי שקרה במקרה של קולומביה.
וויין אמר כי הוא מקווה שהבעיות הטכניות יפתרו עד האביב, והמעבורות יוחזרו לפעולה. צי המעבורות קורקע מיד לאחר התקרית, שאירעה במהלך טיסת המעבורת הראשונה של נאס”א מאז התרסקות המעבורת קולומביה ב-2003.

בראיון לסוכנות הידיעות איי.פי, אמר הייל כי תיקוני המעבורת מתעכבים גם בשל סופות ההוריקן קטרינה וריטה שפקדו את האזור. לדבריו, הסופות גרמו נזקים כבדים, והוסיפו לצוותי נאס”א שלושה חודשי עבודה נוספים.

“אנחנו עובדים עם תאריך שיגור מתוכנן לאביב, למרות שעוד לא קבענו אחד. לכל המוקדם הדבר יקרה במאי”, הוסיף הייל, לאחר שתיקן את תחזיתו הפסימית, שהמעבורות יהיו מוכנות לשיגור רק בסתיו הבא.

בימים הקרובים יגיע מיכל דלק שנשלח במיוחד ממרכז החלל בקייפ קנווראל, לבסיס מישאוד בקרבת ניו אורלינס, שם ינסו לערוך בו מספר ניסויים כדי לראות את הבעיות בחומר הבידוד בו משתמשים בנאס”א. המיכל אמור לחזור לקייפ קנווראל בפברואר, כדי לאפשר הכנתו לטיסה הקרובה.

הייל הוסיף, כי הוא מקווה שנאס”א תשפר את מערך הבטיחות שלך, ותשים דגש רב יותר על ביטחון אנשיה והכלים שברשותה בשנים הקרובות.

ידען “בחזרה לחלל”

לידיעה בניו סיינטיסט
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~286882735~~~188&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.