סיקור מקיף

נאס”א מקווה לעמוד בלוח הזמנים לשיגור מעבורת בסוף2004

ככל הנראה קשה לתקן את הפנלים העשויים פחמן מחוזק המקיפים את קצה הכנף.

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/columbia133.html

סוכנות החלל האמריקנית אומרת כי היא נמצאת “בדרך הנכונה” לשיגור מעבורת חלל בסתיו 2004, למרות דאגות גוברות באשר לבטיחות. נאס”א הודתה כי היא התקדמה מעט מאוד באשר למציאת דרכים לתקן את סוג התקלה שגרם להתרסקות הקולומביה בפברואר.
הסוכנות מבצעת בדיקות כדי לגלות כיצד עצמים קלי משקל יכולים לגרום נזקים למעבורות במהירויות על קוליות. כעת תאריך השיגור הטנטטיבי הוא 12 בספטמבר 2004 ויש הדמנויות שיגור נוספות באוקטובר, אך הן מוגבלות.

תיקונים במסלול
נאס”א אומרת כי היא תשגר מעבורות רק באור יום, ואולם, דרישות חדשות לתנאי מזגו אוויר פירושם שמספר ימי השיגור האפשריים בשנה יפחת באופן דרמטי. “יש לנו את כל הבטחון בעולם שנוכל להגיע לכך” אמר מנהל תוכנית המעבורות החדש ביל פארסונס. ואולם הוא הוסיף: “יש מספר רב של תחומים שעלולים לגרום למהמורות בדרך ונצטרך לבדוק דברים בשבע עיניים.”
הוא אמר לכתבים כי הסוכנות התקדמה מאוד בפיתוח טכניקות לתיקון חורים באריחי הקרמיקה והזכוכית המכסים חלקים נרחבים של המעבורת. לאסטרונאוטים תהיה היכולת לצאת החוצה מהרכב ולהזריק חומר לפערים ולסדקים באריחים מגיני החום.
ואולם פארסונס אמר כי בנאס”א נוכחו לדעת כי קשה יותר לפתח ערכת תיקונים לפנאלים העשויים פחמן המגינים על קצוות כנפי המעבורת מהחום האדיר של החזרה לאטמוספירה. המנהל גם אמר כי יש עדיין צורך לענות על סוגיות של גילוי תקלות כאלה. יש כעת תוכנית להוסיף רכיב לקצה הזרוע הרובוטית של המעבורת שבאמצעות מצלמות ומדי לייזר שיהיו עליו ניתן יהיה למדוד כל גודל של חור.
האסטרונאוטית איילין קולינס תהיה מפקדת האטלנטיס כאשר היא תטוס בשנה הבאה. מרבית המשימה תתמקד בניסוי ערכות תיקונים במסלול.
נאס”א דוחה את שיגור המעבורת לספטמבר-2004

אסון קולומביה – עדכונים אחרונים
הספר “ההתרסקות” מאת אבי בליזובסקי ויפה שיר-רז עוסק בהתרסקות הקולומביה
מבוא לדוח וועדת החקירה לאסון קולומביה (בעברית)

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~694183667~~~188&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.