סיקור מקיף

מפקדת המעבורת שקטה בנושא בטיחות המשימה

אנשי הצוות יתרגלו טכניקות לסתימת חורים בדופן המעבורת בחלל

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/shuttle010305.html

מפקדת המעבורת דיסקוורי, איילין קולינס אומרת כי משימת המעבורת הבאה תציב סטנדרטים חדשים של בטיחות.
“זו תהיה הטיסה הבטוחה ביותר שנאס”א הטיסה אי פעם” היא אמרה בראיון לסי.אן.אן, בהתייחסה למחקר והפיתוח שבוצעו בשנתיים וקצת שחלפו מאז אסון הקולומביה. “יש לנו אימונים רבים לבצע, אך אנחנו נהיה מוכנים לטוס ב-15 במאי.” אמרה קולינס.
האסטרונאוטים סואיצ'י נוגוצ'י (Noguchi ) וסטיב רובינסון בילו למעלה משש שעות ביום חמישי האחרון בסימולציות של שלוש הליכות החלל שהם יבצעו במהלך 12 ימי המשימה. רק חלק מאחת ההליכות הללו וכמה מהזמן בתוך המעבורת דיסקוורי ינוצלו כדי לבצע ניסויים של טכניקות תיקונים שנאס”א מקווה יסיעו לתקן כל חור שעלול להתפתח במערכת התרמית המגינה על המעבורת בעת הכניסה לאטמוספירה. בין טכניקות התיקון המבטיחות ביותר שלושה הם לאריחי הקרמיקה ואחד לפחמן המחוזק המגן על החלקים הקריטיים של המעבורת מפני החום העצום בכניסה לאטמוספירה. נוזל רפלקטיבי אפור ינוסה בשני איזורים ככיסוי חליפי אם אחד האריחים יאבד את הכיסוי השחור הרפלקטיבי שלו, וכמקדים למתקן האריחים – מעין חומר שימלא את הפערים בין האריחים. טכניקה שלישית לתיקון האריחים – המהדק מה שנראה כמו יריעות מתכת, מעל אריחים חסרים – טכניקה זו לא תנוסה משום שהיא עלולה לשחרר חלקיקים רעילים מהאריחים לאוויר בתוך החללית. נאס”א עדיין בוחנת דרכים לסתום חורים בגודל של זה שגרם להתרסקות הקולומביה.
כדי למנוע חזרה של הבעיה, התמקדה נאס”א במניעת המכלים החיצוניים מהמטרת קצף בגודל שיהיה בו כדי לגרום נזק. המכל שתוכנן מחדש הגיע מהמתקן של לוקהיד-מארטין בלואיזיאנה, והוא מצפה כעת להתחבר למעבורת במרכז החלל קנדי שבפלורידה.
מהנדסי נאס”א אומרים כי הם קרובים ליכולת לתקן חורים בקוטר 10 סנטימטרים בפנלי החיזוק, תוך שימוש בשכבת אבטחה המוברגת היטב לכנף. דיסקוורי גם תישא הרחבה לזרוע שלה שתאפשר לאסטרונאטים לראשונה להתבונן בחלקים קריטיים של החללית בלי להסתכן בהליכות חלל מסוכנות. ה”בום”, כפי שמכונה החלק החדש, מכיל מצלמה ולייזרים בקצה, שתוכננו לספק לאנשי הצוות מבט פנימה ולמהנדסים על הקרקע מבט על סדקים בגודל זעיר ביותר – 1 חלקי עשרת אלפים של סנטימטר. המהנדסים אמרו כי הם בטוחים בטכניקות החדשות, אך הן נוסו רק במעבדה על כדור הארץ. אם מנהלי פרויקט המעבורת יחליטו שיש למעבורת בעיה שלא ניתן לתקן אותה, שבעת האסטרונאוטים יצטרפו לשני האסטרונאוטים על סיפון תחנת החלל הבינלאומית לחללית הצלה. אטלנטיס, שעוברת הכנות לשיגור במקביל לדיסקוורי תשמש כמעבורת חילוץ במקרה הצורך. אטנלטיס מתוכננת לשיגור ב-12 ביולי.

לידיעה בסי.אן.אן
ידען החזרה לטיסה

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~95412113~~~188&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.