מענק פדרלי של מיליוני דולרים יוענק לחברות העוסקות בחקר הסרטן

אבי בליזובסקי

הזדמנות לחברות ישראליות העוסקות במו”פ של טכנולוגיות מולקולריות לחקר הסרטן: מכון הבריאות הלאומי האמריקני (National Institutes of Health – NIH) והמכון הלאומי לסרטן (National Cancer Institute – NCI) מעוניינים לסייע לחברות בעלות פיתוחים חדשניים בחקר של בניה מולקולרית, הרלוונטיים למחלת הסרטן. 10-15 החברות עם הטכנולוגיות המבטיחות יזכו בשלב הראשון למענק בסכום כולל של עד 3 מיליון דולר (תקציב מירבי של 275,000 דולר לחברה ולאחריו יוכלו להגיש בקשה להמשך מימון הפיתוח). המועד הקרוב להגשת הצעות המחקר הוא יוני 2006. כך נמסר מחברת סאנרייז פרוייקטים, עוסקת באופטימיזציה של בקשות מחקר עבור חברות ישראליות לקרנות הפדרליות בארה”ב, לקרנות דו-לאומיות ולמענקי מו”פ של המדען הראשי.

בועז לנצמן, מנכ”ל סאנרייז, ציין כי “המוסדות הלאומיים הפדרליים מספקים הזדמנויות מימון מצוינות עבור חברות ותיקות וצעירות העוסקות בפיתוחי טכנולוגיה בתחומים חיוניים כמדעי החיים, ביטחון והגנה. המחקרים בתחום הסרטן הם בעלי ערך וחשיבות עליונים, והתמיכה הכספית בהתאם. מה שבעבר היה נחלתם הבלעדית של תיאורטיקנים במוסדות מחקר אקדמיים, הופך כיום להזדמנות גם עבור חברות מסחריות הפועלות בתחומים כמו ביו-רפואה, ביולוגיה חישובית, ביולוגיה מולקולרית ונוספים”.

“פיתוחי הביו-רפואה בישראל חרגו מזמן מהתחום של פתרון בעיות מקומיות, ומתמודדים עם סוגיות העומדות בחזית המחקר הביו-רפואי בעולם. חוקרים ישראלים הגיעו להישגים בלתי שגרתיים בתחומים שונים, שהמובילים בהם הם חקר הסרטן, תורת החיסון, קרדיולוגיה ומיקרוביולוגיה”, מוסר משה רותם, שותף מייסד בסאנרייז.

“הבעיה היא שסדרי העדיפויות הכלכליים בארץ אינם מאפשרים לנתב תקציבי מחקר ופיתוח גדולים לתחום. מענקי הקרנות הפדרליות הן אלטרנטיבה מימונית טובה, אולם היא מחייבת עמידה בסטנדרטים האמריקאיים ובדרישות המוקפדות בהגשת הבקשות. הקושי שעומד בפני חברות ישראליות הוא בדרך כלל היכולת 'לדבר בשפה' של הקרנות הפדרליות. לכן מומלץ להיעזר בהדרכה של גוף מוסמך בעל ניסיון בהגשת הצעות מימון בארה”ב”.

ידען חקר הסרטן