מסע בין כוכבים בתלת ממד

המוזיאון להיסטוריה של הטבע בניו יורק מציע חוויה מיוחדת במינה – מסע תלת ממדי ומוחשי במיוחד ביקום וירטואלי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/stars3d.html

המוזיאון האמריקני להיסטוריה של הטבע, השוכן בניו יורק, מציע החל מהיום חוויה מיוחדת במינה: מסע ביקום וירטואלי תלת ממדי שנוצר על ידי מחשבי על, תוך התבססות על מפות השמים המתקדמות ביותר. היקום הווירטואלי משתרע מאוריון ועד לקצה הגבולות המוכרים למדע, ואת המופעים עורכים שני מציגים – אחד מהם מצויד בכדור לניווט תלת ממדי והשני במחשב המציג גרפיקה נלווית. המופעים מבוססים על פרויקט הגלקסיה הדיגיטלית של פלנטריום היידן, בו הושקעו מיליונים רבים של דולרים – בין השאר על ידי NASA.

התוכנית כוללת לפי שעה שלושה מסעות: הראשון בסביבת מערכת השמש, השני יתמקד במבנה הגלקסיה שלנו והשלישי יבהיר את מקומנו ביקום. מסעות אלו יאפשרו גם לקהל הרחב ליהנות מפריבילגיה שהייתה עד כה שמורה רק לאסטרו-פיזיקאים ולסטודנטים שלהם – סיור אינטראקטיבי בזמן אמת בכל היקום המוכר לאדם. המסעות כה מוחשיים עד שאחד המשתתפים התלונן על “מחלת חלל”, על משקל מחלת ים – והמרצה נאלץ להזכיר לו שהוא לא באמת נע בחלל.

המערכת מבוססת על רשתות פס רחב, דוגמת רשת אינטרנט 2, ושבבים מהירים המעבדים נתונים שמתקבלים מטלסקופים ולוויינים שמעדכנים כל העת את מפות היקום. התצוגה מתעדכנת כל העת בהתאם לשינויים המתרחשים בפועל בחלל, וממחישה בצורה מדויקת גם את יחסי הגודל בין הכוכבים והגלקסיות.

משתמשים של מחשבי PC ומחשבים ניידים יכולים לצפות ביקום הווירטואלי בצורה סטריאוסקופית, באמצעות תוכנה מיוחדת הקרויה Partiview, אותה ניתן להוריד מהאתר של פלנטריום היידן.

לידיעה באתר וויירד