סיקור מקיף

מנהל ועדת החקירה לאסון קולומביה יגיע לארץ כאורח מכון פישר ונס

ג'ון בארי, מנהל ועדת החקירה לאסון מעבורת החלל קולומביה, יגיע לישראל כאורח נס טכנולוגיות ומכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל

שירות הידען

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/barry160805.html

מייג'ור ג'נרל בדימוס ג'ון בארי, ששימש כמנהל (Executive Director) של ועדת החקירה לאסון מעבורת החלל קולומביה, יבקר בישראל בתחילת ספטמבר כאורח נס טכנולוגיות ומכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל. מייג'ור ג'נרל בארי מכהן כיום כסגן נשיא לענייני הגנה וביטחון בחברת SAP המיוצגת בישראל ע”י נס טכנולוגיות.
במסגרת ביקורו ישתתף מייג'ור ג'נרל בארי בכינוס מיוחד של מכון פישר למחקר אסטרטגי אויר וחלל בבית חיל האוויר בהרצליה. הכינוס יוקדש לאסון הקולומביה.

מייג'ור ג'נרל בדימוס ג'ון בארי שירת למעלה מ-30 שנה בתפקידי פיקוד שונים בחיל האוויר האמריקאי. בין השאר היה White House Fellow בנאסא וקצין קישור לבית הלבן בעת אסון החללית צ'לנג'ר. כמו כן כיהן כעוזר צבאי לשר ההגנה של ארה”ב בשתי מלחמותיה של ארה”ב בעיראק ובעת פירוק הנשק של בריה”מ לשעבר. הוא אף שימש כממונה על התכנון האסטרטגי במפקדת חיל האוויר האמריקאי.

מייג'ור ג'נרל ג'ון בארי הוא טייס קרב שמאחוריו 3,000 שעות טיסה במטוסי F-16 ופאנטום, כולל 270 שעות טיסה בפעילות קרבית.


אפשר היה להציל את אילן רמון”
25/8/05

“ההתייחסות של נאס”א לסוגיית בטיחות הטיסה לפני אסון קולומביה מזכירה פעולה של רולטה רוסית”, כך אומר בראיון בלעדי למוסף “7 ימים” מייג'ור ג'נרל ג'ון ברי, המנהל בפועל של הוועדה לחקר אסון מעבורת החלל קולומביה
אבנר הופשטיין

“ההתייחסות של נאס”א לסוגיית בטיחות הטיסה לפני אסון קולומביה מזכירה פעולה של רולטה רוסית”, כך אומר בראיון בלעדי למוסף “7 ימים” מייג'ור ג'נרל ג'ון ברי, המנהל בפועל של הוועדה לחקר אסון מעבורת החלל קולומביה . ברי מתח ביקורת חריפה על ארגון החלל האמריקני: “מאכזב לבחון את התרבות הארגונית של נאס”א בשנים שלפני האסון. בטיחות המבצע הוצבה במקום נמוך מאוד. היחס של נאס”א לפגמים במעבורת היה כמו ברולטה רוסית: אתה מכניס כדור אחד לאקדח ולוחץ על ההדק, ושום דבר לא קורה. לוחץ שוב, ושום דבר לא קורה. אז בסוף משהו רע חייב לקרות”.
ברי, שהעניק ראיון מיוחד לקראת ביקורו המתוכנן בארץ בחודש הבא, העריך גם שאפשר היה להציל את אילן רמון וששת חברי הצוות האחרים בטיסה האחרונה של הקולומביה: “כן, אפשר היה להציל את אילן רמון. מעבורת אטלנטיס היתה כמעט מוכנה לשיגור, אפשר היה לארגן צוות של ארבעה שיעלה על האטלנטיס וייצא להציל את השבעה מקולומביה. זה היה עסק די מסוכן, אבל התחושה שלי היא שבנאס”א היו הולכים על זה. אם רק היו מכירים בעובדה שיש להם בעיה, כמובן”.
ביחס לטיסת מעבורת דיסקברי בחודש שעבר, הטיסה הראשונה מאז האסון קולומביה, אמר ברי כי “אמנם דברים רבים תוקנו אבל אני עדיין מודאג.
זה בהחלט מאכזב לראות שאחרי שנתיים וחצי של עבודה עדיין לא יודעים בנאס”א ממה נובעת ההתנתקות של קצף הבידוד אחרי ההמראה. ובעיקר מדאיגה אותי העובדה ששוב הוברר שחלק מההמלצות שלנו לא מומשו. הייתי מצפה שלפחות בטיסה הראשונה אחרי התאונה תפגין נאס”א מאמץ עילאי ונחישות מוחלטת כדי להוכיח שהכל תחת פיקוח ושתיקון התקלות מהעבר הוא מרבי. אם כבר עכשיו בנאס”א לא עוקבים אחרי ההמלצות שלנו באופן משכנע, אז מה יקרה בעוד עשר טיסות?”
עם זאת הביע ברי תמיכה בהמשך המשימות המאוישות לחלל, ואמר כי הוא מקווה שהמעבורת תחדל מלשמש כלי מבצעי בתוך כמה שנים. “יש ערך סימלי עצום בנוכחותו של האדם בחלל. המטרה היא לשלוח שוב אנשים לירח, ובהמשך אולי למאדים. לכולם כבר ברור, גם בנאסא, שהמעבורת אינה כלי אופרטיבי בשלב זה ושדרוש מהפך בתוכנית לחקר החלל. אני מקווה שאפשר יהיה לשלוח אדם למאדים עוד בימי חיי”.
י, שדרגתו מקבילה לזו של אלוף בצה”ל, לשעבר טייס קרב בכיר בחיל האוויר האמריקאי וכיום סגן נשיא לענייני ביטחון והגנה של חברת התוכנה SAP מגיע לישראל כאורח של חברת ההיי-טק “נס טכנולוגיות”, ויהיה המרצה המרכזי בכנס על אסון קולומביה שייערך במכון פישר ב-8 בספטמבר.

ידען אסון הקולומביה

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~241118805~~~109&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.