מכנסיים המשנים את צבעם

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/newmanterials0305.html

קרב ובא היום שבאמת נלבש “מכנסיים חכמים”. הם יהיו מצויידים באלקטרוניקה חכמה, כזאת שתאפשר לבד להחליף צבע, למשל, בתגובה לשינויים שחלים בסביבה. ואז נראה ממש כמו זיקיות.
הכנסת המכנסיים הללו לשימוש תלויה ביום שבו שבב פלסטיק יהיו מעשיים, זולים ואמינים ואז אפשר יהיה להחדיר מעגלים אלקטרוניים, בהדפסה, לתוך הבד, אבל גם לתוך נייר, ושלטי חוצות. בניגוד לטכנולוגיות המבוססות על סיליקון כמבודד, השימוש בחומרים אורגניים כלומר מבוססי פחמן, יבטיח יותר גמישות. הם גם יאפשרו לייצר טמפרטורות נמוכות לשימושים רבים ומגוונים מאד כמו: ציורי קיר ענקיים, אלקטרוניים.
מחקר חדש שיזם מכון התקינה הלאומי של ארה”ב, ה-NIST וימשך חמש שנים, מיועד לקדם את תחום האלקטרוניקה המבוססת על חומרים אורגניים ולהגיע עם מוצרים אלו לשלב מסחרי.

כיום, אלקטרוניקה אורגנית עדיין בחיתוליה ? מצויה בשלב שבו החלה תעשיית המוליכים-למחצה שמבוססת על סיליקון (כמו כל שבבי המחשב שלנו). מכון התקנים האמריקני יוצר עתה כלי מדידה וניסוי לבחינת מוצרים ראשונים שאמורים להגיע לשוק בשנים הקרובות. הכלים שיאפשרו להעניק תווי תקן למוצרים עתידיים אלו גם יבדקו הדפסי הזרקת דיו או הדפסת-גלגול ושיטות ציפוי ומעטה שונות ברכיבים האלקטרוניים החדשים.
בין השאר ייבחנו כך איכויות של צגי טלוויזיה ומחשב עשויים חלבונים מלאכותיים, מוליכים למחצה אורגניים, שיחליפו בעתיד את הצגים השטוחים הקיימים עתה, צגי הגביש הנוזלי. חומרים אורגניים אלו פותחו למשל בטכניון בחיפה בשיתוף פעולה של מדעני כימיה, הנדסת חשמל וביולוגיה.
ידען העתידנות