אבי בליזובסקי
שלושה מאנשי הצוות של מעבורת החלל דיסקוורי בטיסה המתוכננת ליולי – מימין לשמאל: ליסה נובק, מייק פוסום ופייר סלרס.
האסטרונאוטים של טיסה 121 יטפסו על סיפון השיגור של המעבורת דיסקוורי ביום חמישי הקרוב לצורך אימון הספירה לאחור. זאת לאחר שנאס"א אישרה את שינויי התכנון שנעשו במכל הדלק החיצוני של המעבורת, ובכך פתחה את הדרך לשיגור השני בסך הכל של מעבורת חלל מאז אסון קולומביה. תאריך השיגור המתוכנן יפורסם בהמשך השבוע, אך בכירי נאס"א מסרו כי דיסקוורי תוכל להמריא החל מה-1 ביולי.
כזכור, למרות שלכאורה יושמו המלצות ועדת החקירה לאסון קולומביה בשיגור הקודם של דיסקוורי לפני שנה, גם אז נפלה פיסת קצף גדולה ממכל הדלק החיצוני, אך למרבה המזל לא פגעה במעבורת. כדי לפתור את הבעיה, הציעו המהנדסים לסלק חלק מהקצף שנועד להגן על צינורות הלחץ של מכל הדלק ואת הכבלים החשמליים לאורך החלק החיצוני של מכל הדלק.
לאחר כמעט שנה של ניסויים וניתוחים, החליטו המנהלים כי המעבורת מוכנה לטיסה בעקבות השינויים הללו.
הניסויים שנערכו הוכיחו כי תעלות הכבלים והצינורות מסוגלות לגלות תכונות אווירודינמיות בתנאי השיגור" אומרת קייל הרינג, דוברת מרכז החלל ג'ונסון ביוסטון.לדבריה ניסוי זה היה חשוב כי משמעותו אישור למכל הדלק לטוס למרות ביצוע שינויים.
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~499625314~~~188&SiteName=hayadan