מים התגלו בקוטב הצפוני של מאדים * היום תשוגר החללית האמריקנית השניה

מארס אודיסי גילתה לראשונה עדויות על מים בקוטב הדרומי של מאדים לפני כשנה* מדענים אמריקנים ורוסים דיווחו בסיינס כי מצאו כשליש יותר מים איזור הקוטב הצפוני לעומת הכמות שהתגלתה עד כה בקוטב הדרומי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/marsnortgpolewater.html

הקוטב הצפוני של מאדים מלא במים קפואים. תגלית חדשה מראה כי בקוטב הצפוני יש לפחות אותה כמות מים כמו זו שהתגלתה בקוטב הדרומי והדבר מגביר את התקוות לאיתור עקבות של חיים מיקרוסקופיים בעבר.
הקרח נמצא ממש מתחת לפני השטח של כוכב הלכת, טוען ביל בוינטון מאוניברסיטת אריזונה, החבר בצוות משותף אמריקני-רוסי של מדענים שגילו את התגלית.
למעשה הם גילו מימן, אחד המרכיבים של מולקולת המים אך הם גילו כל כך הרבה מימן והדרך היחידה שבה הוא יכול להשאר במאדים הוא בהיותו חלק ממולקולות מים ולא חופשי. “כמות כזו של מימן אינה יכולה להישמר אלא בצורת מים.” אמר. לדבריו, כמות המים מגיעה לעיתים ל80-90 אחוזים ממסת הסלע. הקרח מפוזר באופן אחיד בכל איזור הקוטב הצפוני.אמר.
“יהיה צורך לחפור עד 30 סנטימטרים ולמצוא את המים.” אמר בוינטון.
אלו חדשות טובות לאלו הסבורים כי במאדים התפתחו חיים מיקרוסקופיים כמו על כדור הארץ. אם מאדים היה חם ולח בנקודת זמן מסוימת, כפי שאסטרונומים רבים סבורים, התפרוסת הנוכחית של המים עשויה להצביע על איזורים גדולים שבהם היו פעם תנאים נוחים לחיים.
ממצאי הצוות פורסמו בכתב העת סיינס, ולצורך המחקר נעשה שימוש בתצלומים שצילמו החלליות מארס גלובל סרוויר ומארס אודיסי – שתיהן מקיפות עדיין את מאדים.
מארס אודיסי גילתה לראשונה עדויות על מים בקוטב הדרומי של מאדים לפני כשנה המדענים מצאו כשליש יותר מים איזור הקוטב הצפוני לעומת הכמות שהתגלתה עד כה בקוטב הדרומי.
חללית אירופית וחללית אמריקנית כבר עושות את דרכן למאדים, ובשבת, היום (או מחר – יום ראשון) גם אמורה להצטרף אליהם חללית אמריקנית שניה הנושאת רובוט שיוכל לנוע עצמאית ולחקור את מאדים. לצער החוקרים כל החלליות ינחתו בקווי רוחב נמוכים ולא בקטבים.

ידען מאדים