סיקור מקיף

לנחש את האוכל: פיתוח יחזה את הזמנות אכלני הביג מק

חברת סטארט אפ פיתחה מערכת מתוחכמת לרשתות מזון מהיר, שמסייעת להן לחזות מה יזמין הלקוח כבר ברגע שהוא מגיע למגרש החנייה

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/intfood.html

תרצו להגדיל בשקל תשעים? אל תטרחו לענות, אנחנו יודעים את התשובה: חברת סטארט אפ מפיטסבורג, בשם 'הייפר-אקטיב טכנולוג'יז', בוחנת טכנולוגיה חדשה שתסייע לעובדי המטבח במסעדות מזון מהיר לחזות, במידה גבוהה של ודאות, מה ירצו הלקוחות להזמין – עוד לפני שהם הגיעו לדלפק ההזמנות.

הכירו את הייפר אקטיב בוב
גרסה בסיסית של המערכת, המכונה “הייפר-אקטיב בוב”, מותקנת כבר בכמה מסעדות בפיטסבורג. היא מתריעה בפני עובדי המטבח מתי צפוי להם עומס וממליצה להם איזה מזון להתחיל לחמם. מצלמות מותקנות בכניסה למגרש החנייה של המסעדה ובמסדרונות המובילים אליה, והמערכת מניחה שאם מתקרבת מכונית מסחרית סביר להניח שיגיעו למסעדה יותר אנשים מאשר אם מתקרבת מכונית קטנה יותר.
בעוד כשנה, מקווה החברה, תדע התוכנה לחזות לפי מותג הרכב אם הנוסעים עומדים להזמין המבורגר או עוף. אולם, אפילו כיום סוחטת המערכת קריאות התפעלות מוותיקי הענף. “אני מנהל כבר 28 שנה” אומר פט קורי, מנהל סניף של מק'דונלדס, “וזו המערכת המרשימה ביותר שראיתי אי פעם”.

פחות זבל, פחות המתנה

המערכת כבר מותקנת בשבע מסעדות של 'מק'דונלדס', 'ברגר קינג' ו'טאקו בל'. מאז שהותקנה המערכת במסעדה של קורי, לפני שנתיים, פחתו כמויות הזבל במחצית וזמני ההמתנה התקצרו ב-25 עד 40 שניות לכל לקוח – נצח במונחים של מזון מהיר, מספר קורי.
“התחזיות של המערכת מבוססות על תהליך לימוד נפרד עבור כל מסעדה”, מספרת קארין פיצפטריק, נשיאת הייפר-אקטיב, “אך נותר עדיין לראות אם היא תגיע לשימוש המוני”. קורי הוסיף כי המערכת סייעה להפחית את הלחץ במטבח, ואף להפחית את מספר העובדים במטבח מחמישה לשלושה.

ידען הרובוטיקה והתבונה המלאכותית

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~954374415~~~65&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.