חוקרים אמריקאים טוענים כי הצליחו לפתח חיסון נגד מחלת האיידס.

החיסון אינו מונע את ההידבקות בנגיף, אך מניסוי בקופים עולה כי הוא מונע את התפתחות סימני המחלה ואת התמותה ממנה.
20/10/2000

מדענים פיתחו חלבון המונע מנגיף האיידס להדביק תאים

12/01/2001
מדענים אמריקנים פיתחו חלבון (פרוטאין), ה

צוותי מדענים אחרים ברחבי העולם בוחנים יותר מ-70 חיסונים שונים לאיידס. אחד החיסונים כבר אושר לניסוי בבני אדם באנגליה לפני שלושה חודשים. עד כה לא השיגו ניסויים שבוצעו בבני אדם תוצאות כה חיוביות. ואולם ד”ר נורמן לטווין, שעמד בראש המחקר, סבור כי מחקרו הוכיח שניתן להסתפק בחיפוש חיסון שימנע את התפרצות המחלה – במקום לנסות למנוע הדבקה. כעת נמצא המחקר בראשית שלב הניסויים בבני אדם.

בניסוי, שערכו המרכז הרפואי בית ישראל ואוניברסיטת הרווארד, השתתפו 20 קופים – לחלקם הוזרק החיסון ולחלקם חיסון דמה. כל הקופים שקיבלו את חיסון הדמה חלו במחלה, ומחציתם מהם מתו בתוך 140 יום. לעומתם, שמונת הקופים שחוסנו אכן הודבקו,אך הם הצליחו למתן את קצב השכפול של הנגיף. הם גם פיתחו תאי T המזהים את התאים שנפגעו מהנגיף ומשמידים אותם. ד”ר לטווין פירסם את תוצאותיו במאמר בכתב העת “SCIENCE”.

אם בעקבות המחקר יפותח חיסון מסחרי לבני אדם, אומר לטווין, הוא עשוי להחליף את הטיפול התרופתי הניתן כיום לחולי איידס, הגורם לתופעות לוואי קשות. טיפול זה הוא גם יקר ביותר, ולכן אינו ניתן לחולים במדינות העניות.
20/10/2000(18:55)

מדענים פיתחו חלבון המונע מנגיף האיידס להדביק תאים

12/01/2001
מדענים אמריקנים פיתחו חלבון (פרוטאין), המונע מנגיף האיידס להדביק תאים – כך התפרסם היום (שישי) במחקר בכתב העת “סאיינס”.

החלבון, המכונה “הליקס ,”5 מנע בתנאי מעבדה מנגיף האיידס להיצמד לממברנה של תא ולהדביק אותו במחלה. עד עתה לא נערכו ניסיונות קליניים בבני אדם. מחברי המאמר, מייקל רות, מייקל קיי, ופיטר קים מ”המכון לטכנולוגיה של מסצ'וסטס”, אמרו כי הם מקווים שתגלית זו תביא לטיפולים חדשים נגד נגיף האיידס ונגיפים אחרים. הם הוסיפו כי היא עשויה גם להביא ליצירת חיסון נגד האיידס, אך תיארו אפשרות זו כ”רחוקה”.

התגלית עשוייה לסייע מאוד לאנשים חולי איידס, שאינם מגיבים היטב לטיפולים הקיימים כיום, או שפיתחו התנגדות לתרופות העכשוויות.