סיקור מקיף

וירג'ין גלקטיק תטיס נוסעים לסף החלל במטוס מסוגו של זה שיתחרה מחר על ה-X-Prize

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/xprize270904.html

במדבר מוחאבי נשלמות ההכנות לטיסתה מחר' יום ד' 29.9 של החללית ספייס-שיפ-1 לטיסת הנסיון הראשונה שלה במטרה לזכות בפרס ה-X-PRIZE. החברה קבעה גם נסיון שני ב-4 באוקטובר, למרות שתנאי התחרות מאפשרים לה גם לבצע את הטיסה השניה עד ה-13 באוקטובר כדי לזכות בפרס.
נמשיך ונעדכן כמובן.

ובתוך כך, נודע כי בכל מקרה יהיו לספייס-שיפ-1 חלליות המשך שיהיו חזקות ממנה וטיסה בהן תהיה זמינה לכולם.
היזם ריצ'רד ברנסון מתכוון לשגר את שירות הנוסעים הראשון לחלל ב-2007. ברנסון, מייסד וראש חברת וירג'ין, יחבור לפול אלן, ממייסדי מיקרוסופט, לבניית חמש חלליות לטיסות בנות שעתיים-שלוש. אלן הוא מבעלי חברת מוחאבי אירוספייס ונצ'רס, החברה שהיתה מוכרת עד לאחרונה בשם סקיילד קומפוזיט, ואשר הוקמה בידי חלוץ התעופה ברט רוטאן ביחד עם פול אלן כדי לנצל את הטכנולוגיה שפותחה עבור החללית ספייס-שיפ-1.
ספייס-שיפ-1 היא אחת מתוך למעלה מ-20 ספינות המתחרות על פרס ה-X-Prize – פרס יזמי פרטי בסך 10 מיליון דולר לצוות הלא ממשלתי הראשון שישגר בני אדם אל סף החלל פעמיים בתוך שבועיים.
רוטאן כבר מעורב במיזם אחר של וירג'ין – גולדפלייר – מטוס סילון שתוכנן לטוס סביב העולם ללא הפסקת תדלוק.

החלליות יגיעו לגובה של 130 קילומטרים – בערך פי 6 מטיסות מסחריות רגילות, ויכללו ארבע דקות באפס גרביטציה. החללית הראשונה תיקרא VSS אנטרפרייז. המיזם, וירג'ין גלקטיק, יהיה כרוך בהשקעה של 100 מיליון דולר בתשתיות קרקע ובספינות חלל המסוגלות לשאת חמישה אנשים. טיסה בחללית תעלה כ-200 אלף דולר. ברנסון מתכוון להשתמש ברווחים מהלקוחות העשירים הראשונים על מנת להוריד מחירים בשנים שלאחר מכן, ולאפשר גם לתיירים הרגילים לטוס לחלל. הוא צופה כ-3,000 לקוחות בחמש השנים הראשונות.

כזכור ב-21 ביוני השנה החללית הפרטית (SpaceShipOne) נכנסה לספרי ההסטוריה כאשר הפכה לחללית המאוישת הפרטית הראשונה שהגיעה לגבול החלל ואף חזרה. החללית שנבנתה על ידי חלוץ התעופה ברט רוטאן עברה את הגובה של 100 קילומטרים. כך נמסר ממרכז הבקרה.
את 15 הקילומטרים הראשונים עשתה החללית על גבי מטוס שזכה לכינוי האביר הלבן. בנקודה זו היא שוחררה, ואז הצית הטייס, מייקל מלווין, טייס ניסוי בדימוס בן 62 את מנועיה הרקטיים והמשיך במסע.
בשלב זה אירעה תקלה במערכת המפעילה את ההצתה והטייס נאלץ להפעיל את המערכת החלופית ולהפסיד זמן יקר וגובה. כתוצאה מכך הוחלט שבתחרות על הפרס תנצל החברה את האפשרות שמלבד הטייס יהיה בתא ציוד דמה במשקל השווה ערך לשני נוסעים ולא לסכן נוסעים אמיתיים, כפי שמאפשר תקנון התחרות.
בנוסף לספייס-שיפ 1 צפויה להיות משוגרת בימים הקרובים חללית שנבנתה על ידי קבוצת יזמים קנדית – פרויקט דה-וינצ'י.
עוד פרטים בידען X-PRIZE

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~963570427~~~169&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.