סיקור מקיף

התעשייה האווירית תספק מטוסים ללא טייס לחיל האוויר הישראלי בלמעלה מ-50 מיליון דול

משה קרת, מנכ”ל התעשייה האווירית: “ה”מחץ” יאפשר לחה”א קפיצת מדרגה בתחום שימוש המל”טים”

אבי בליזובסקי

בתמונה: מלט “מחץ 1” הנושא חיישנים שונים בעת טיסת מבחן בתע”א.

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/iai120905.html

התעשייה האווירית (תע”א) תספק מטוסים ללא טייס (מל”ט) מסוג “מחץ 1” לחיל האוויר הישראלי בהיקף של למעלה מ-50 מיליון דולר. תכולת ההזמנה כוללת גם חוזה תחזוקה ארוך-טווח. המל”ט הראשון יסופק כבר בימים הקרובים.

מערך מל”טי “מחץ 1″ ישמש כמכפיל כוח משמעותי ליכולת המבצעית של חיל האוויר במגוון משימותיו. ל”מחץ 1″ ביצועים ייחודיים הכוללים גובה טיסה של 30,000 רגל וזמן שהיה באוויר של למעלה מ-40 שעות, שני נתונים משמעותיים טובים יותר ביחס למל”טים אחרים. בנוסף לכך, מסוגל ה”מחץ 1” לשאת מספר רב של חיישנים (סנסורים) בו-זמנית, כגון מכ”מ סיור ימי, מכ”מ מיפתח סינתטי (SAR), מטע”ד (מטען ייעודי) COMINT, ELINT וכו'. למל”ט “מחץ 1” גם מערכת נחיתה והמראה אוטומטית ומערכות משימה לכל מזג אוויר.

מנכ”ל התעשייה האווירית מר משה קרת, אמר: “אנו גאים ושמחים שנבחרנו ע”י מערכת הביטחון לספק לצה”ל את מל”טי ה-'מחץ 1'. מל”ט זה יהווה קפיצת-מדרגה משמעותית בכל הקשור לשימוש במל”טים בחיל האוויר הישראלי, הידוע בעולם כאחד מחילות האוויר המובילים בתחום השימוש וההטמעה של מל”טים”.

ה”מחץ 1″, המשווק בהצלחה בחו”ל תחת השם “הרון” (Heron), משמש מספר לקוחות זרים והינו אחד המתקדמים בעולם הזוכה להצלחות ותשבחות רבות.

החוזה הנוכחי לחיל האוויר הישראלי התקבל לאחר זכיה קודמת באוגוסט 2003, בו נקבע כי התעשייה האווירית תספק מל”טים לכוחות הבטחון בהיקף של 20 מיליון ₪ לשנה, להפעלתם באיזורי עזה, יהודה ושומרון.

מפעל מלט של התעשייה האווירית הינו מהמפעלים המובילים בעולם בתחום של תכנון, פיתוח וייצוא של מערכות כלי טייס בלתי מאויישים. מערכות מל”טים מתוצרת התעשייה האווירית נמצאות בשרות ומופעלות על ידי למעלה מ-15 מדינות ברחבי העולם וצברו עד כה למעלה מ-250,000 שעות טיסה מבצעיות.


ח”א האוסטרלי מצטייד בפודי תקיפה של רפאל


פודי הלייטנינג, המפותחים ברפאל, הרשות לפיתוח אמצעי לחימה בע”מ ומיוצרים בשיתוף פעולה עם חברת נורטרופ גרומן האמריקנית, נבחרו לאחר תחרות ממושכת מול טובי היצרנים בעולם במסגרת עסקה ששווייה הכולל נאמד בלמעלה ממאה מיליון דולר.

שר ההגנה האוסטרלי, סר רוברט היל, אמר כי פוד הלייטנינג מהווה מרכיב חשוב במערכות החימוש של המטוס והוא יאפשר דיוק, זיהוי ופגיעה טובה יותר במטרות התקיפה.

ברפאל רואים חשיבות רבה בזכייה בתחרות באוסטרליה כחלק ממיצוב הלייטנינג במטוסי ה-F18 בעולם.

פוד הלייטנינג מהווה כיום אחד מפודי התקיפה והניווט המובילים והמתקדמים בעולם הוא מצוייד ביכולות ראיית יום-לילה ויכולות תקיפה לפצצות מונחות לייזר ו-GPS.

פוד הלייטנינג נמצא כיום בשימוש בח”א הישראלי על מטוסי ה-F16C ו-F16I, בחילות האויר האמריקניים השונים על F-16 ו-F15 ובמארינס על AV-8B ועל F-18 C ו-D.

בנוסף, הפוד משולב במטוס הגריפן השבדי, בטורנדו הגרמני ונמצא בשלבי אינטגרציה למטוסי היורופייטר.

הטייסת האוסטרלית הראשונה תצויד בפודי התקיפה במהלך שנת 2007.

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~264592038~~~190&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.