סיקור מקיף

התעשייה האווירית ביצעה היום בהצלחה טיסת בכורה למטוס המנהלים החדש G150

משה קרת, מנכ”ל התע”א: “עם עובדים כשלנו – השמיים הם הגבול”

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה:
https://www.hayadan.org.il/g150firstflight.html

נמל התעופה בן-גוריון, 3 במאי 2005 – מטוס המנהלים הסילוניG150 ביצע היום, (יום ג', 3.5.2005) בהצלחה את טיסת הבכורה שלו. מטוס ה G150, מטוס מנהלים בקטגורית מטוסים בינוניים (mid-size), מפותח ומיוצר ע”י התעשייה האווירית עבור יצרן מטוסי המנהלים האמריקאי Gulfstream , חברת בת של “ג'נרל דיינמיקס” האמריקאית. “כל מטרות הטיסה הושגו. למטוס תכונות טיסה מצוינות”, ציינו טייסי הניסוי של התע”א בתום הטיסה. טיסת הבכורה בוצעה שבועיים לפני התכנון המקורי.

המטוס המריא מנמל תעופה בן גוריון הבוקר בשעה 10:25 מוטס על ידי יורם גבע טייס פרוייקט “גלקסי” ורונן שפירא טייס הניסוי הראשי של תעשייה האווירית. במהלך הטיסה שארכה כ-4 ורבע שעות נבחנו תכונות ההטסה ותופעלו כל מערכות המטוס. המטוס טיפס לגובה 20,000 רגל (כ-7 ק”מ) ושייט במהירות 250 קשר (0.45 מאך).

בתום טיסת הניסוי אמר משה קרת, מנכ”ל התע”א, כי “טיסת הבכורה המוצלחת של ה-G150 מוכיחה את הישגיה המתמשכים של התע”א בתכנון, אינטגרציה וייצור של מטוסי מנהלים מתקדמים. עם עובדים כשלנו – השמים הם הגבול.” עוד הוסיף ואמר מר קרת ” אני גאה בביצועי התע”א במסגרת השותפות האסטרטגית עם חברת “גולפסטרים” המובילה בתחום מטוסי המנהלים בעולם.”

“זהו הישג אדיר לעובדים אשר עבדו יומם ולילה על מנת להקדים את לוח הזמנים”, אמר מנהל החטיבה האזרחית, סמנכ”ל התעשייה האווירית, גדי כהן. המטוס אמור לסיים את טיסות הניסוי ולקבל את תעודת הרישוי, בהתאם לתכנית בתחילת 2006. מסירה ללקוחות הראשונים מתוכננת לקיץ
2006.

פיתוח ה- G150 יצא לדרך בספטמבר 2002 עם הזמנה של 50 מטוסים ועוד 50 אופציות מחברת Net-Jets, החברה המובילה בעולם בתחום ה-Fractional Ownership (בעלות משותפת על מטוסי מנהלים). טכס הגלילה התקיים ב 18 לינואר 2005 במתקני התעשייה האווירית בנמל התעופה בן-גוריון.

למטוס ה-G150, אחיהם הצעיר של מטוסי המנהלים G200 ו- G100 מתוצרת התעשייה האוירית , תא נוסעים מרווח היכול לקלוט עד 8 נוסעים בתצורות ישיבה שונות בהתאם לבחירת הלקוחות. המטוס מונע על ידי שני מנועי Honeywell TFE731-40AR ויכול לשייט בגבהים של עד 45,000 רגל (כ-15,000 ק”מ) במהירות של 0.85 מאך. טווח הטיסה הינו 2,700 מייל עם 4 נוסעים במהירות של 0.75 מאך, טוב יותר מכל מתחרה. עם ביצועים אלה יכול המטוס להגיע מתל אביב לכל נקודה באירופה , מלונדון למוסקבה , לטוס מניו יורק ללוס אנגלס במהירות של 0.8 מאך ומלוס אנגלס להוואי.

הייצור הסדרתי של ה- G150 יתבצע בתעשייה האווירית. המטוסים ישלחו לארצות הברית למתקני חברת Gulfstream שם יורכב הריהוט, יעוצב פנים המטוס, והמטוסים ייצבעו עפ”י העדפת הלקוח, לקראת מסירתו.

בתמונה: מטוס המנהלים הסילוני G150 בטיסת הבכורה.
ידען התעופה

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~151464643~~~142&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.