סיקור מקיף

התוכנה שמזהה אהבה

פיתוח ישראלי מאפשר לזהות בדיוק מדהים את הרגשות של מי שמדבר איתנו – בהתבסס על קולו בלבד

אלכס דורון, מעריב

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/truelove.html

מי שרוצה לברר אם בן או בת הזוג אוהבים אותו, אבל לא בטוח לגבי אמינות התשובה שהוא יקבל, יכול להשתמש בתוכנה מתוחכמת שמזהה מצבים רגשיים באמצעות ניתוח קולו של הדובר. אין ספק שזה יהיה אחד השימושים הביתיים הפופולריים ביותר בתוכנה, אותה פיתחה חברת נמסיסקו הישראלית.

הגרסה הזאת של התוכנה, הקרויה ''מזהה אהבה'', יודעת לזהות את רמת המטען הרגשי של הדובר בשיחת טלפון. על-פי ניתוח הקול שמבצעת התוכנה, ניתן לברר עד כמה הנבדק אוהב את הדובר השני שבשיחה ועד כמה הוא מעוניין בו (או בה).

מחברים מיקרופון או את קו הטלפון למחשב, דרך התקן מיוחד, והתוצאות מוצגות על צג המחשב בעזרת הדמיה פשוטה. הנבדק חולה אהבה? על הצג יופיעו 5 לבבות. לא כל-כך מעוניין? רק לב אחד ובודד יופיע. באתר www.love-detector.com מופיעה עתה גרסה בסיסית של התוכנה החמודה הזאת.

לפיתוח של נמסיסקו יש כמובן שימושים רבים נוספים. מנכ''ל החברה, אמיר ליברמן, אומר שהתוכנה יכולה לשמש כל אדם שרוצה לברר בזמן אמת את המצב הנפשי-רגשי של הדובר מולו. ''המשתמש יכול לדעת אם הדובר השני מתוח,
מבולבל, מפחד או מאוכזב'', הוא מסביר, ''וכמובן אם הוא דובר אמת או לא. רמת הדיוק של התוכנה מגיעה ל-90%­, כי היא בודקת תחומים בקולו של הדובר שאינם בשליטתו''.

חברת נמסיסקו (www.nemesysco.com) היא סטארט-אפ שפועל זה 3שנים. הפיתוח הראשון שלה, גלאי השקר טראסטר, זכה בזמנו לפרסום רב. גלאי זה הוא היסוד לתוכנת ניתוח הקול המשוכללת הנוכחית. בעתיד הקרוב תוצע התוכנה גם לרופאים לפסיכיאטרים שמטפלים בחולי נפש, שיוכלו לזהות בעזרתה טוב יותר
את מצבו הנפשי של מטופל כלשהו, אפילו בשיחת טלפון מרוחקת.

עוד גורמים שכבר עושים שימוש בתוכנה הם גורמים לא אזרחיים, כגון סוכנויות מודיעין. גופים שונים העוסקים כיום במלחמה בטרור, לרבות סוכנויות ביטחון בארה''ב ומשטרות במדינות אחרות בעולם, הצטיידו לאחרונה במערכת המבוססת
על התוכנה.

בבריטניה דווח לאחרונה כי המשטרה פענחה בעזרת התוכנה כמה מקרי רצח. באחד המקרים שפוענחו, הואשם גבר כי זרק על אשתו קופה רושמת והרג אותה. במהלך החקירה הוא פלט כבדרך אגב את המילים ''קופה רושמת''. ניתוח מיקרו-תדרים של קולו בזמן שאמר את הביטוי סייע לחוקרים לזהות כי הוא משקר.

חברה בריטית בשם דיג'ילוג חשפה לאחרונה כי התקינה את התוכנה הישראלית במערכות של מרכז לקוחות, כדי לסייע למוקדנים לזהות אצל המטלפנים מצב של לחץ נפשי.

ליברמן מוסיף כי גם חברות ביטוח מתכוונות להשתמש במערכות ניתוח הקול של החברה כדי למנוע הונאות.

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~621919141~~~143&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.