הצוות האדום ניצח במירוץ המכוניות הרובוטיות. סטנפורד שחצתה הקו ראשונה במקום השני

אבי בליזובסקי

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/roboticrace081005.html

עדכון 00:20
הרכב הרובוטי של אוניברסיטת סטנפורד חצה ראשון את קו הגמר במירוץ מכוניות רובוטיות – מסלול שאורכו 132 מייל בזמן של שבע שעות ו-54 דקות. אך מסתבר שזה לא מה שקובע – הצוות האדום הגיע אמנם מאוחר יותר, אך גם יצא מאוחר יותר ועשה את הדרך ב-7:52 ולכן הוא זה שניצח במירוץ. שלישי הגיע הרכב של צוות האדום 2 (7:59), שתי קבוצות נוספות נמצאות רק בשליש המרחק לאחר חמש וחצי שעות, וקשה להניח שיעברו את שני השלישים בשעתיים.
לפיכך אפשר להכריז למעשה על הקבוצה של הצוות האדום כמנצחת.

עדכון לילה: 8/10/2005 שעה 23:20 (עדיין שעון קיץ)

רק שבע מתוך 23 הקבוצות המשתתפות במירוץ המכוניות הרובוטיות באריזונה שבארה"ב מתקרבות לשלב הגמר. השאר פרשו. בין המכוניות הפורשות גם הגולם של UCLA שלפי דיווחים שקיבלנו, משתתפים בה גם גורמים ישראלים.
כרגע, מובילה הקבוצה מסטנפורד ואחריה שתי הקבוצות האדומות. המירוץ אמור להסתיים, כאשר קבוצה ראשונה תגיע לקו הסיום. סטפורד רחוקה משם כעשר מיילים (כ-16 ק"מ). ושתי הקבוצות האדומות נמצאות כמה מיילים אחריה.

נעדכן שוב בבוקר שלנו.

לאתר התחרות

23 קבוצות יתחרו היום (8/10) במירוץ מכוניות רובוטיות

8/10/05
אבי בליזובסקי

הרכב הרובוטי של אוניברסיטת קארנגי מלון באימונים אחרונים לקראת המירוץ. צילום: אוניברסיטת קרנגי מלון

23 קבוצות יתחרו במירוץ האתגר הגדול למכוניות רובוטיות שיתקיים ב-8 באוקטובר. כך הכריזה הסוכנות לפרויקטיים מחקריים מתקדמים בתחום ההגנה ((DARPA) ביום רביעי.
הרכבים יצטרכו להשלים מרחק של 150 מיילים (כ-240 ק"מ) בתוך עשר שעות . מי שישלים את המסלול יוכל לזכות בפרס בשווי 2 מיליון דולרים. כזכור מירוץ דומה בשנה שעברה הסתיים כשאף אחד מהרכבים המתחרים לא הצליח לעבור יותר מקילומטרים אחדים.
לאחר היציאה מקו הזינוק, יסעו הרכבים לבדם, ללא נוסעים וללא אותות רדיו (פרט למערכות GPS החיוניות לניווט). בעקבות כל כלי רכב יסע שופט מטעם DARPA במכונית המצוידת בכבל השבתה שיכול לשתק את הרכב המתחרה במקרה של סכנה חמורה.
מתוך 195 הרכבים שהוגשו למירוץ, נבחרו 43 לסדרת ניסויים בת שמונה ימים על מסלול מיוחד בקליפורניה. במסלול הוצבו מכשולים המדמים כמה מהאתגרים של המירוץ האמיתי שיתרחש ברובו במדבר ללא דרכים מסודרות, ויכיל נסיעה במנהרות וטיפוס באיזורים הרריים.
מתוך 23 שעלו לגמר, 10 מייצגים אוניברסיטאות בארה"ב והאחרים אורגנו בידי חברות, מועדוני מכוניות ואפילו תלמידי בית ספר תיכון. מרבית המשתתפים משתמשים במכוניות אמיתיות שעברו התאמה ואחרים בנו את הרכב מהתחלה.
בשנה שעברה השתתפה קבוצה מטעם אלביט במירוץ. הפעם ככל הנראה לא ידוע על משתתפים ישראלים.
ידען הרובוטיקה
לידיעה המלאה בניו סיינטיסט
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~286989898~~~65&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.