ה”ספיריט” חזר לפעולה

עשרה ימים לאחר שנותק הקשר עם רכב החלל האמריקאי הצליחו מדעני נאס”א למחוק אלפי קבצים ולבצע איתחול. ה”אופורטיוניטי” התחיל לחקור את הצד השני של המאדים

חדשות וואלה וסוכנויות הידיעות

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/spirit030204.html

רכב החלל האמריקאי, ה”ספיריט”, חזר הלילה לפעולה, לראשונה מאז נותק הקשר עימו לפני עשרה ימים. אתמול דווח כי רכב החלל השני שנשלח למאדים, ה”אופורטיוניטי”, הגיע במסגרת משימתו לצד השני של המאדים. בנאס”א הכריזו כי הספיריט שוב “בריא”, וכי זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של חקר החלל ששני כלים חוקרים את פני השטח של כוכב לכת באותה העת.

פרסומת”קיבלנו אישור שהספיריט ביצע איתחול מחדש ומתפקד בצורה נורמלית. מחר נבצע צעדי תחזוקה שימנעו תקלות”, אמר ד”ר מרק אדלר, מנהל המשימה במעבדות נאס”א בקליפורניה. מדעני סוכנות החלל הצליחו להחזיר את הספיריט לפעולה בעזרת מחיקת אלפי קבצים, שהצטברו במהלך הטיסה למאדים, שארכה שבעה חודשים.

לדברי אדלר, המדענים לא יסתפקו בפעולת המחיקה ויבצעו היום פירמוט מחדש של הזיכרון ברכב החלל כדי “להתחיל עם דף חדש”. שני רכבי החלל הנמצאים כעת על המאדים מצוידים במעבדה ניידת, ומסוגלים לבצע בדיקה גיאולוגית שתוכיח האם היו אי פעם חיים על גבי הכוכב.

ידען מאדים – משימות נוכחיות