סיקור מקיף

הסדקים לא הופיעו במעבורות אחרות * רמון יטוס כמתוכנן ב-16/1

אבי בליזובסקי

סמל משימה 107, שימו לב לדגל ישראל

https://www.hayadan.org.il/terrorshuttle.html

טכנאי נאס”א לא מצאו עוד סדקים כמו זו שנתגלתה בחלק של המעבורת דיסקוורי בשבוע שעבר, ואולם הבדיקות נמשכות.
הסדק היה בכדור מתכת בגודל של שזיף הנמצא בחלק התומך את קו החמצן הנוזלי. לא התגלו סדקים כאלה בחלקים המקבילים של אטלנטיס ובינתיים מחכים להשלמת הבדיקה במעבורת אנדוור. דיסקוורי נמצאת באוברול כללי במרכז החלל ע”ש קנדי. הסדקים התגלו דווקא בעת בדיקה שגרתית. “אין לנו תוכנית לבדוק את הקולומביה בשלב זה” אמרו גורמים בנאס”א. קולומביה נמצאת על כן השיגור במרכז החלל קנדי, ומחכה לשיגור המיועד ל-16 בינואר.
חלקי חילוף נמצאים השבוע בבדיקות בטמפרטורות גבוהות כדי לבדוק אם סדקים כאלה יתרחשו גם בהם, כדי לתת לנאס”א נקודת כיוון למקור התקלה.


נתגלו סדקים בדיסקוורי ויהיה צורך לבדוק את כל המעבורות * חשש מדחיה נוספת לרמון

15/12/2002

נאס”א החלה לאחרונה בחקירה כדי לנסות לאתר באם הסדקים שנתגלו השבוע במעבורת החלל דיסקוורי הם בעיה של כל המעבורות.
לבעיה יש פוטנציאל לקרקע את הטיסה הבאה: זו של קולומביה המתוכננת ל-16 בינואר. במהלך בדיקה שגרתית שנערכה ביום שני השבוע, גילו המהנדסים סדקים במעטה של כדור מתכת בתוך צינור המספק חמצן נוזלי קר במיוחד למנוע המרכזי.
הכדור הוא חלק מהמהמבנה התומך בחלק החיצוני של הצינור כאשר הוא מתכופף במהלך השיגור. המהנדסים חוששים כי רסיסים מן הכדור עלולים להשבר ולנסוע למטה לתוך אחד משלושת מנועי המעבורת העיקריים ולגרום שם לפיצוץ. נאס”א מינתה צוות לבדיקה מעמיקה של הבעיה.
בנוסף לדיסקוורי, נאס”א תבדוק האם באטלנטיס ובאנדוור יש סדקים דומים. קולומביה נמצאת כבר על כן השיגור לקראת השיגור המתוכנן בינואר, והדבר מקשה על הבדיקה. הדרך הטובה ביותר לאיתור התקלה היא להוציא את המנועים, אמרו מנהלי המעבורת.
דיסקוורי היא המעבורת שעשתה את מספר הטיסות הגדול ביותר – למעלה משלושים. הכדורים הפגומים הם חלק מקורי על המעבורת בת 19 השנים. בקיץ האחרון גרמו סדקים שנתגלו בחלק אחר של מערכת הדלק במעבורות לקרקוע כל צי המעבורות למשך מספר חודשים.
בטיסה של קולובמיה בינואר יטוס האסטרונאוט הישראלי הראשון. ההכנות לשיגור ממשיכים בעוד מנהלי המעבורת מנהלים מנסים להעריך אם הבעיה תגרום לדחיה.
לידיעה בסי.אן.אן


הקולומביה הועברה לכן השיגור בצל החששות מפיגוע באילן רמון

11/12/2000
נאס”א הזיזה את מעבורת החלל קולומביה מההאנגר שלה לכן השיגור לקראת השיגור בעוד כחודש של המעבורת תחת אבטחה הדוקה במיוחד בשל השתתפותו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון.
במסע איטי במהירות של כ-5 קמ”ש בגשם של פלורידה הוסעה המעבורת כאשר מסוק של חיל האוויר האמריקני פיטרל מלמעלה.
סידורי האבטחה במרכז החלל ע”ש קנדי הולכים ומתהדקים מאז התקפות הטרור ב-11 בספטמבר 2001. ואולם הם אמורים להגיע לשיא של כל הזמנים ב-16 בינואר בשל השתתפותו של טייס חיל האוויר הישראלי.
המשימה המדעית בת 16 הימים של קולומביה תוכננה ליולי 2002, לאחר למעלה משנה של עיכוב, ואולם המעבורת קורקעה בשל סדקים בקווי אספקת הדלק בכל המעבורות, ולאחר שתי משימות בעלות עדיפות גבוהה יותר – ששירתו את תחנת החלל הבינלאומית ועקפו את טיסת הקולומביה.
שובה של אנדוור מתחנת החל הבינלאומית בסוף השבוע פינה את הדרך לקולומביה. משימתה תהיה אחת הנדירות שאין להן קשר עם תחנת החלל הבינלאומית.
מלבד רמון ישתתפו בטיסה עוד ששה אסטרונאוטים, אחת מהן היא אשה ילידת הודו. הם יפעילו בטיסה ניסוי ישראלי שנועד לחקור את האבק ושאר הרכיבים באטמוספירה ולראות כיצד הם משפיעים על ירידת הגשם והטמפרטורה. רמון מתאמן בנאס”א משנת 1998 כנציג סוכנות החלל הישראלית.


ארה”ב: התרעות על פיגוע באתר ממנו ימריא האסטרונאוט הישראלי

5/12/2002
רשויות הביטחון של ארצות הברית הורו על סידורי אבטחה חמורים באתר השיגור “כיף קנברל” שבפלורידה, לאור התרעות רבות שהתקבלו על אפשרות לפיגוע שם.
בחודש הבא אמורה להמריא משם לחלל מעבורת ועליה האסטרונאוט הישראלי אילן רמון. בחדשות ערוץ 2 דווח, כי משרד התרבות המדע והספורט קיבל על כך הודעה.

זו לא הפעם הראשונה שמבקשים לפגוע ברמון. ב-20/5/2002נשמעו איומים כאלה לקראת הטיסה שאז תוכננה ל-19 ביולי 2002. דברים דומים אמר רמון בריאיון לעורך אתר הידען, אבי בליזובסקי, לקראת הסרט “משימה 107” שישדור ערב טיסתו.

הנה הקטע ממאי השנה

“האסטרונאוט הישראלי הראשון מרגיש בטוח עם כל סידורי האבטחה של נאס”א ואינו מחשיב את עצמו כמטרה לפיגוע טרור או אפילו כסיכון נוסף לטיסת מעבורת החלל שלו. באחד הריאיונות הראשונים שהסכים להעניק מאז החל המשבר במזרח התיכון, אומר אלוף משנה אילן רמון כי נאס”א עושה הכל כדי להגן
עליו ועל ששת חברי הצוות האמריקנים של המעבורת.
“אני מרגיש בטוח, אין כאן שום סיכון. להיות טייס פעיל בחיל האוויר זה סיכון גבוה יותר.”
לדברי רמון, האימונים לקראת המשימה המדעית בת 16 הימים על סיפון המעבורת קולומביה לא הופרעו בשל אמצעי הבטחון. “החיים נמשכים כרגיל וחשוב שהם ימשכו בדרך הסבירה ביותר, אחרת הרעים עלולים לנצח” אמר רמון לסוכנויות הידיעות.
נאס”א הגבירה את האבטחה בבסיס האימונים ג'ונסון שביוסטון ובמרכז השיגור בקייפ קנוורל, פלורידה, לרמה חסרת תקדים בעקבות מתקפת ה-11 בספטמבר. זמני השיגור של המעבורות נשמרות בסוד עד 24 שעות לפני השיגור, ומטוסי קרב של חיל האוויר בסיוע מסוקי תקפיה מסיירים באיזור סביב כן השיגור ביום השיגור.
אמצעי אבטחה נוספים מתוכננים ביום השיגור של רמון המתוכנן כרגע ל-19 ביולי. באופן פרטי כולם חוששים אבל באופן רשמי ישנה תמיכה גורפת בהכנות של רמון לטיסה שתוכננה זמן רב לפני המשבר בישראל.
מנהל נאס”א שון אוקפי אמר כי הוא פועל בהתאם להוראות לשכת מזכיר המדינה “בהינתן ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון זה כל מה שאנחנו יכולים להגיב”.
רמון אומר כי איש בנאס”א לא ביקש ממנו לותר על המשימה והוא אף לא חשב על כך בעצמו. הוא אומר כי נוכחותו אינה מסכנת את חבריו לצוות או את המעבורת קולומביה בסיכון נוסף. הטיסה שלנו אינה שונה מכל טיסה אחרת.” אמר.
ביום הטיסה, הוא מבטיח כי לא יחשוב על הסיכון הטרוריסטי אלא רק על כך שהמעבורת תצא בזמן וללא תקלות ושהוא יבלה היטב בחלל וגם יבצע את משימותיו המדעיות על הצד הטוב ביותר.

ידען ישראל בחלל, הכולל כיסוי על טיסת האסטרונאוט הישראלי הראשון
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~390269863~~~86&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.