הנשיא בוש חתם על הצעת חוק למימון ננו-טכנולוגיה

הצעת החוק מעניקה תוקף חוקי לתוכניות ולפעילויות שכבר נתמכות על ידי יוזמת הננו-טכנולוגיה הלאומית

Eric Chabrow, InformationWeek

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/bushnanobill.html

הנשיא בוש חתם השבוע על הצעת חוק למימון מחקר ופיתוח בתחום הננו-טכנולוגיה בארבע השנים שהחלו ב- 1 לאוקטובר. החוק למחקר ופיתוח בתחום הננו-טכנולוגיה במאה ה- 21 מעניק תוקף חוקי לתוכניות ופעילויות שכבר נתמכות על ידי יוזמת הננו-טכנולוגיה הלאומית, אשר זוכה לעדיפות גבוהה.

עוד לפני כניסת החוק לתוקף, הורה הנשיא להקצות 849 מיליון דולרים למחקר ופיתוח בתחום הננו-טכנולוגיה, מעשר סוכנויות פדרליות, בשנת הכספים הנוכחית – עלייה של 10 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה.

הבית הלבן מקווה שהמחקר והפיתוח בתחום הננו-טכנולוגיה יפרוץ דרכים חדשניות לגילוי מחלות וטיפול בהן, לניטור הסביבה ושמירה עליה, להפקת אנרגיה ושמירתה, להקמת מבנים מורכבים בממדים זעירים של מעגל אלקטרוני או בגודל של מטוס ענק. הממשל הביע תקווה שלננו-טכנולוגיה תהיה השפעה רחבה ומכרעת על מגזרים כלכליים רבים, ושהיא תוביל לפיתוח מוצרים חדשים, עסקים, משרות ותעשיות.

הננו-טכנולוגיה מאפשרת לעבוד ברמה האטומית והמולקולרית, וממדי הרכיבים בהם היא עוסקת שווים ל- 1 / 100,000 מקוטרה של שערת אדם. הננו-טכנולוגיה אינה מסתפקת בחקר עצמים זעירים, אלא עוסקת גם במחקר ופיתוח של חומרים, מכשירים ומערכות בעלי מאפיינים פיזיים, כימיים וביולוגיים שונים מאלו של מקביליהם הגדולים יותר.

ידען ננו טכנולוגיה