סיקור מקיף

הנהג יבקש כתובת – המכונית תסביר לו איך להגיע

תוכנת ViaVoice embedded שפותחה ביבמ בחיפה, המשולבת במכוניות הונדה, הופכת אותן לכלי הרכב הראשונים בייצור סדרתי מלא ,המשלבים טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי דיבור ולסינתוז דיבור למגוון יישומים אפשריים

אבי בליזובסקי

זוהר סיוון, מנהל קבוצת השירותים והטכנולוגיות בתחום המדיה במעבדת יבמ בחיפה

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/ibm220904.html

מעבדות המחקר והפיתוח של יבמ בחיפה לקחו חלק משמעותי בפיתוח של מערכת קולית לניווט ואיתור כתובות, המבוססת על זיהוי דיבור חופשי של הנהג, שיושמה עתה במכוניות חדשות של יצרנית הרכב הונדה.

המערכת שפותחה על ידי יבמ מאפשרת לנהג לבקש בקול ולקבל מפה מפורטת של דרכים וכתובות בכל ערי ארצות הברית, ולהאזין להנחיות נסיעה מפורטות תוך נהיגה אל הכתובת הנדרשת – הכל מבלי להסיר את ידיו מן ההגה.

המערכת של יבמ מסוגלת לנווט אל למעלה מ- 1.7 מיליון רחובות בארה”ב, ולעבד למעלה מ- 700 פקודות שונות הניתנות בדיבור רגיל. החל מהחודש תוצע המערכת בארה”ב ובקנדה כסטנדרט בכל דגמי האקורה RL של הונדה משנת הדגם 2005, וכאופציה בתשלום נוסף לרוכשים את דגמי אקורה MDX ו-אודיסיי.

תוכנת ViaVoice embedded של יבמ, המשולבת במכוניות הונדה, הופכת אותן לכלי הרכב הראשונים בייצור סדרתי מלא המשלבים טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי דיבור ולסינתוז דיבור למגוון יישומים אפשריים.

כדי לקבל הכוונה קולית, מפעיל הנהג את המתג “דיבור”, הממוקם על גבי ההגה. המערכת מזהה פקודות דוגמת “מצא את תחנת הדלק הקרובה ביותר”, “מצא מכשיר בנק אוטומטי”, או “מצא מסעדה איטלקית”. היא גם מספקת הנחיות נהיגה אל כל ומכל כתובת מוגדרת.

על מנת לבנות את המערכת המתקדמת להמרת טקסט לקול, עיבדו צוותי הפיתוח במעבדות של יבמ בחיפה והצוותים של הונדה מאות שעות של הקלטות דיבור, ששולבו בדגמים קודמים של מערכות במכוניות הונדה. במקביל, הפיקו הצוותים האלה וניתחו מאות שעות הקלטה נוספות – הכל על מנת לתכנן ולבנות מערכת המרת טקסט לקול טבעי, להפיק משפטים המדמים את זרימת הדיבור האנושית, ולתת למערכת אפשרות להטעמה והדגשה של חלקי משפט, כמקובל בשיחה בין בני אדם. המערכת מבוססת על טכנולוגיית עיבוד ממוחשב של טקסטים לדיבור – eCTTS שפותחה במעבדות המחקר של יבמ בחיפה – והיא מהווה סוג חדש לחלוטין של מערכת סינתזת דיבור המסוגלת לספק מאפיינים של קול אנושי.

זוהר סיוון, מנהל קבוצת השירותים והטכנולוגיות בתחום המדיה במעבדת יבמ בחיפה, מסר כי מדובר בצעד ראשון במהפכה טכנולוגית בתחום יישומי הקול בכלי רכב. “יבמ מסייעת לחברות מובילות בעולם הרכב, דוגמת הונדה, להציע אפשרויות חדשות ללקוחותיהן, באמצעות יישום פתרונות איכותיים חדשניים, המאפשרים ליצרני הרכב האלה ליהנות מיתרון תחרותי בשוק”, קבע זוהר סיון. האינטראקציה הטבעית בין אדם ומכונה, האפשרית עתה בזכות שילובן של מערכות המרת טקסט לדיבור, חיונית בדרך לבניית דור חדש של מכשירים ניידים בעלי אפשרויות התאמה אישית.

שיתוף הפעולה בין יבמ להונדה החל בשנת 2003, עם השילוב הראשון של מערכות זיהוי דיבור מתוצרת יבמ בכלי רכב מתוצרת הונדה.
ידען אנרגיה ותחבורה

https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~957790784~~~65&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.