הומצא הרובוט הראשון שמנצל מזון כמקור אנרגיה

רובוט טוב משאיר צלחת ריקה
השאלה היא איך מחנכים אותו לא לאכול בני אדם

שירות “הארץ”

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/eatingrobot200700.html

רובוט אמריקאי, המכונה צ'יו צ'יו, הוכרז כרובוט הראשון שמנצל מזון כמקור האנרגיה שלו, דיווח אתמול כתב העת הבריטי “ניו סיינטיסט”.

ממציא ה-צ'יו צ'יו, סטיוארט וילקינסון, מאוניברסיטת סאות' פלורידה שבטאמפה, אמר שהרובוט מזין את עצמו מקוביות סוכר כיוון שאלה מתפרקות כמעט לגמרי ב”קיבתו”, באמצעות חיידקים, ואינן מייצרות פסולת. אך המזון האידיאלי לרובוט יהיה בשר. עוד אמר כי בעתיד יאכילו הרובוטים את עצמם.

מושבה של חיידקי קולי שועבדה ב”קייבת הרובוט”, והיא פועלת להפיק אנרגיה מהסוכר. תהליך פירוק מולקולות הסוכר למים ודו תחמוצת הפחמן מייצר אלקטרונים שמטעינים את הסוללה. רק כאשר הסוללה מלאה לגמרי, הרובוט יכול להפיק מספיק כוח כדי לנוע קדימה על גבי 12 הגלגלים שלו.

וילקינסון הודה שהרעיון להפיק חשמל ממזון אינו חדש, אך לדבריו הוא הראשון שייצר תא קטן מספיק כדי להחדיר אותו לרובוט. רובוטים משוכללים יותר יוכלו בעתיד להאכיל את עצמם. וילקינסון הוסיף כי ייתכן ואין זה חכם לעודד רובוטים לאכול. “אחרת, הם יגלו שיש הרבה בני אנוש שמסתובבים בכל הכיוונים, וינסו לאכול אותם”.
צ'יו צ'יו הוא בכל זאת רובוט איטי. הוא מורכב משלושה קרונות, כל אחד באורך מטר. וילקינסון אמר שיש להאכיל אותו כמו תינוק, שכן “אין לו ידיים או רגליים”, נמסר ב”ניו סיינטיסט”.