סיקור מקיף

דיסקוורי הועברה למתקן ההרכבה להוספת מכלי הדלק החיצוניים

אבי בליזובסקי

תשעה חודשים לאחר הטיסה הלא קלה הקודמת, יצאה המעבורת דיסקוורי מההאנגר שלה ביום שישי והחלה בנסיעה האיטית למרכז ההרכבה לצורך ההכנות הסופיות לפני ההעברה לכן השיגור.
נאס”א מתכננת לשגר את דיסוקורי ביולי, בעקבות מאמץ בן שלוש שנים שעלותו 1.5 מיליארד דולר, שנועד לחדש את הטיסות הסדירות של המעבורות לצורך השלמת בניית תחנת החלל הבינלאומית. תהיה זו הטיסה השניה בסך הכל מאז אסון הקולומביה. בטיסה הקודמת בסוף יולי 2005 נפלו שוב שברים מקצף הבידוד של מכל הדלק החיצוני למרות כל המאמצים למנוע זאת, אך בנס הם לא פגעו במעבורת.
המעבורת הוצאה כשהיא מחוברת למשאית גרר. עובדים ליוו את המעבורת לכל אורכה – 37 מטרים. פחות מחצי שעה לאחר מכן, נכנסה המעבורת למרכז ההרכבה, שם יחברו אליה את מכל הדלק החיצוני ושני המאיצים המופעלים בדלק מוצק. העברת המעבורת לכן השיגור מתוכננת ליום שישי, 19 במאי.
האישור הסופי לשיגור יהיה תלוי בתוצאות ניסוי מנהרת רוח שנאס”א מקווה כי יוכיח את בטיחותו לטיסה של מכל הדלק החיצוני המפשור. נאס”א חייבת לשגר את דיסקוורי בין ב-1 וה-20 ביולי או להמתין עד סוף אוגוסט. הסוכנות מתכננת לבצע 16 שיגורי מעבורת עד להוצאת המעבורות לגמלאות ב-2010.
“אני מקווה שאנחנו בדרך לשיגור” אמרה סגנית מנהל נאס”א ומנהלת הרכבת המעבורות, ריטה וילקוקסון.
בטיסה ימשיכו אנשי נאס”א להעריך את תהליכי בטיחות הטיסה, לרבות טכניקות בחינה ותיקון. היא גם תעלה ציוד ואספקה לתחנת החלל הבינלאומית.
סטיב לינדסי יהיה מפקד המשימה, ויחד איתו ימריאו הטייס מארק קלי, הולכי החלל מייק פוסום ופייר סלרס והאסטרונאוטים סטפני וילסון וליסה נובאק. אליהם יצטרף גם האסטרונאוט האירופי תומס רייטר והוא ישאר בתחנה למשך חודשים אחדים. הגעתו של רייטר תעלה את מספר הדיירים הקבועים בתחנה לשלושה, לראשונה מאז 4 במאי 2003.

ידען “בחזרה לחלל”
לידיעה באתר נאס”א
https://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?Cat=~~~475435068~~~188&SiteName=hayadan

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.